TAI/TUSAŞ) test pilotu Murat Özpala, ''Hürkuş'' eğitim uçağının manevra zarfını şimdilik +6.5/-2.3 G'ye getirdiklerini söyledi. Sırada +7/-3.5 ve daha büyük süprizler olabilir diye ekledi.
Hürkuş-B üretime başlıyor.
TUSAŞ/TAI Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.’nin ana yükleniciliğinde sürdürülen Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Geliştirme projesinde (Hürkuş-B) önemli bir kilometre taşı geçen hafta aşıldı.
HÜRKUŞ-A, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi( EASA) ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden sivil uçak sertifikası almak üzere testlerine devam ederken TAI, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı temsilcileri bir araya geldi. Bu toplantı sonunda Hürkuş-B’nin Hava Kuvvetleri Komutanlığı için üretilmesinde önemli bir noktaya işaret eden Kritik Tasarım Gözden Geçirme Toplantısı (Critical Design Review / CDR) tamamlandı. CDR, tasarımın ürünü geliştirme için yeterli olgunluğa ulaştığı teyit eden bir aşama olduğu için Hürkuş-B’nin üretiminde kağıt üzerinde herhangi bir aşama kalmıyor. Bundan sonra uçağın üretim aşamasına geçiliyor. TAI Türk Hava Kuvvetleri için ürettiği 15 uçağın teslimatına Haziran 2018'de başlayacak.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusb-uretime-basliyor/740/1Buraya kadar iyi guzel.
Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Pakistan Milli Savunma Bakanı Havaca Muhammed Asif ile görüştü.
İKİ ÜLKE ARASINDAKİ SAVUNMA İŞBİRLİĞİ
Başlangıç Eğitim Uçağı Tedariki Projesi kapsamında Pakistan üretimi “Super Muşak Uçakları” da dahil olmak üzere tüm tekliflerin alındığını kaydeden Işık, Muşak uçaklarının alımına prensip olarak karar verildiğini ifade etti. Işık, teknik detayları görüşmek üzere Türkiye’den bir heyetin Pakistan’ı ziyaret etmesinin planlandığını söyledi.
http://m.milliyet.com.tr/Local/Article?ID=1406967Bu noluyor. Peki...