Battlestar Üstat,
1. İnsansız ise insansız hava aracıdır. Savaş uçağı diyebilmek için 900km/ saatten çok daha hızlı ve kıvrak anlık manevra kabiliyetli olması gerekir. Kendisinin hedefindeki uçakla benzer özellikleri haiz olması şarttır. Karşısında 2500km/saat hız yapan uçaklar olabilecek. Flir kameralardan öte Aesa tipi radarı olması gerek. Vs vs
Jet savaş uçağının sözlük tarifi aşağıda:
A fighter aircraft, often referred to simply as a fighter, is a military fixed-wing aircraft designed primarily for air-to-air combat against other aircraft. The key performance features of a fighter include not only its firepower but also its high speed and maneuverability relative to the target aircraft.
2. Ucuz ve kökü bizde olması çok büyük avantaj. Katılıyorum.
3. Stealth olacağına dair bir yazı yok.
4. İt-dalaşı beklenmiyorsa yüksek manevra kabiliyetli uçak ne işe yarayacak. Zaten çok gelişmiş (daha ABD de bile olmayan) bir yapay zeka yoksa, yüksek manevra özelliği sinyal gecikmesinden ötürü gereksiz. F35, hakiki stealth ve Aesa + yüksek hassasiyetli kameralarıyla çok öteleri görebilen 1.6 mach hız yapabilen bir uçak (ki bu hız yetersiz olarak görülüyor) . Mius’un yukarıda izah edilen özelliklerle bu görevi tam nasıl yapabileceği münakaşa götürür.
1- Şimdi hocam insanlı istihbarat ve eğitim uçağı ile savaş uçakları bir değilse bunlarda farklı. Bir uçağı savaş uçağı yapan bir çok kaide var daha çok kabiliyet odaklı şeyler bunlar hız değil size bir sürü subsonic savaş uçağı gösterebilirim. Ancak şunu okursanız bence ikna olacaksınız ;
Şimdi günümüzde artık hava-hava muharebeleri it dalaşı yaparak ve kısa mesafede olmuyor. Eğer savaş söz konusu değilse egedeki gibi it dalaşları olabilir ancak günümüzde nato'nun hava hava doktrini düşmanı en uzaktan tespit edip füzeleri atıp kaçmak üzerinedir . İşte bu yüzden Abd filosunun gelecekte yüzde 70'inin tutacak f-35'lerin bu kadar manevra özürlü ve hız olarak sınırlı bir uçak olmasına ses edilmiyor. Yani mius'un o kadar hızlı ve manevralı olmasına gerek yok .
Ki bence ihaların it dalaşı yapmasına'da gerek yok. İrst diye bir olay var
Bu uçağın önündeki tüm yerleri yüksek menzillerde (gelişmişleri 70-80 km menzilli) tarıyor ve kızılötesi olarak tespit edip iir füze fırlatmaya yardımcı oluyor. bu tüm uçaklarda var. (F-16'nın da özel bir versiyonunda vardı sanırım.) F-35 gibi yeni uçaklarda bu sistem uçağım büyük bölümüne farklı sensörlerle dağıtılmış ve 360 dereceye yakın bir tespit sağlıyor. Yani bu sistem sihalara uygulandığında manevraya gereksiz uçağı tespit edip füzeyi atabilecektir.
2. Mutabık.
3. Bu tasarımlar bir konsept, asıl tasarım farklı olabilir. Zaten akıncı'dan baykarın nasıl uçıuk tasarımlar yapabildiği görülüyor. Bu tasarım olsa bile Delta kanat tasarımlı motor nozzleları komple kapalı açıkta değil ki bu ir izini bastırır. Birde ram boyası ile boyanırsa tamamdır. Rcs'si bayağı düşer. zaten iha olarakta rcs'si savaş uçaklarına göre düşük. Gelişmiş aesa radarlarında bvr füzelerinin killzone'una girmeyecek derecede bir stealthlik sağlanacaktır.
4. Zaten akıncı'da ilk aşamada mekanik radar (şu an f-16'lardaki gibi ) daha sonrada aesa olacak. Bu uçakta direk aesamı olur bilmem ancak 4. nesil uçaklara kolayca angaje olabiliecek bir radar olacak . Bu da zaten feci bir kabiliyet gerisini mmu halleder.