FNSS’in Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı için üreteceği PARS İZCİ 6×6 ve 8×8 Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araçlar gücünü TÜMOSAN motorlarından alacak.
Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. (FNSS) arasında 04 Nisan 2019 tarihinde imzalanan Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araçlar Projesi sözleşmesi kapsamında, FNSS’nin Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edeceği 100 adet Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araca entegre edilmek üzere, tedarik edilecek Motorlar için TÜMOSAN Motor ve Traktör Sanayi A.Ş. (TÜMOSAN) ile FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. arasında 25 Aralık 2019 tarihinde Yerli Motor Tedariki Alt Yüklenici Sözleşmesi imzalandı.
Sözleşme 100 adet motor tedariki ve entegre lojistik destek hizmetlerini içermekte olup sözleşme garanti süresi dahil 72 aydır.
Motorda TÜMOSAN imzası
İlk defa yerli ve milli bir motorun askeri araçlara entegrasyonunun planlandığı sözleşmede; FNSS’nin Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na ve Jandarma Genel Komutanlığı’na sağlayacağı 8×8 ve 6×6 araçlarda TÜMOSAN mühendisleri tarafından tamamen yurt içi imkanlarla geliştirilmiş olan dizel motorlar kullanılacak.
Sözleşmede, TÜMOSAN’ın hazırda geliştirmiş olduğu motorların, proje gereksinimlerine uygun şekilde, Özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araçlara entegrasyonu ve kalifikasyonunu içeren bir proje modeli kurgulanmış olup, motorların tamamının uyarlaması, üretimi, entegrasyonu ve kalifikasyonu yurt içinde yapılacak.
TÜMOSAN proje kapsamında azami ölçüde teknolojisini, mühendisliğini, yeteneklerini, güçlü üretim altyapısını, ayrıca yurt içinde mevcut ve ulaşılabilir imkanları kullanacak.
Özel görevlere ‘PARS İZCİ’li çözüm
ÖMTTZA Projesi kapsamında, FNSS tarafından özellikle keşif harekâtına yönelik olarak yeni bir PARS ailesi üyesi tasarlandı. PARS İZCİ 6×6 ve 8×8 ; üstün hareket kabiliyeti ile her türlü yol ve arazi koşulunda konforlu ve güvenli sürüş imkanı, düz yollarda yüksek süratlerde dengeli sürüş imkanı ve virajlarda düşük savrulma riski, şeffaf zırh (balistik cam) entegrasyonu ile yüksek durumsal farkındalık sağlamakta ve bu nitelikleri ile keşif harekatı için fark yaratmaktadır.
Proje kapsamında Kara Kuvvetleri Komutanlığına, Komuta ve Radar Araçları ile Sensör ve KBRN Keşif Araçları, Jandarma Genel Komutanlığına ise Zırhlı Muharebe Aracı teslim edilecek.
PARS İZCİ 6×6, aracın ön kısmında bulunan, şeffaf zırh (balistik cam) uygulaması ve 230 derece yatay görüş açısı sunan iki kişilik sürücü kabini ile PARS Ürün Ailesinin diğer üyelerinden farklılaşıyor. Bu kabin, görevli personele, yüksek sürüş güvenliği ve durumsal farkındalık sağlıyor. 22bg/ton güç/ağırlık oranına sahip olan PARS İZCİ 6×6, 100km/s hıza ulaşabiliyor; %60 dik, %30 yan eğimde hareket edebiliyor; 60cm yüksekliğinde dik engeli ve 120cm’lik hendeği geçebiliyor. 6×6 ve 6×4 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları, gerektiğinde kilitlenebiliyor.
Amfibi bir araç olan PARS İZCİ 6×6, suda 8km/s hıza ulaşabiliyor. Aracın gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviye mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlandı.
Kuralları “PARS” belirleyecek
Dizel motorla donatılan 30.000 kg azami yüklü ağırlığa sahip olan PARS III 8X8,100 km/s hıza ulaşabiliyor. Araç %60 dik, %30+ yan eğimde hareket edebilmekte, 70 cm yüksekliğinde dik engel ve 200 cm uzunluğunda hendek geçebiliyor. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahip. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetler kazandırıyor. 8X8 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları gerektiğinde kilitlenebiliyor.
Sınıfındaki en yüksek teker gezinme hareketine sahip tam bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Tüm akslardan dönüş sistemi ile PARS III 8X8, 8’m’lik dönüş yarıçapıyla, sınıfındaki en düşük dönüş çapına sahip.
Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 180° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlıyor. Geniş cam periskopları, aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı veriyor.
800 km üzerinde menzili olan PARS III 8X8, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahip. Acil durumlara karşı zırh altında yedek yakıt tankı mevcut. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, patlak lastikle yol alabilme imkanı sağlar.
PARS III 8X8 gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebiliyor. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviyede mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlandı.
http://defenceandtechnology.com/parsin-kalbi-tumosandan/