Aslinda biraz nerd muhabbeti olacak ama aslinda problemi asenkron tasarim seklinde dusunebiliriz herhalde. Elektronik tasarimda daha yavas bir dizayndan hizliya gecerken ortaya FIFO adi verilen bir buffer koyulur. Lityum iyon piller aslinda bu buffer gorevini cok rahatlikla gorebilir. En azinda Chevrolet Volt'u kullanan bir kullanici olarak tecrubelerimi anlatiyim. Eger pil doluysa, arac cok daha hizli gidiyor elektrik motorunun tork degerleri ve verimliligi cok daha fazla. Ama piller bosalmissa araca konulan icten yanmali motor her ne kadar elektrik motoruna ayni anda elektrik uretmeye calisirsa calissin, ayni gucu veremiyordu. Bence matematikle ne kadar pil kullanilicagi hesaplanip, 'her zaman' pili sarj etmek icin calisan ve onu full sarj tutmaya calisan, yani sadece bosaldiginda degil, bir duzenek ile guzel bir seri hibrit ortaya cikarilabilinir. Sarj motoru her zaman calisacak turbin motoru bile olabilir. O motorun en verimli sekilde sabit calistirmak ve pilleri devamli sarj eder halde birakmak verimlik acisindan faydasi olur diye dusunuyorum