S&H yeni sayıdan...
2o16 sonuna kadar Aviyonik Modernizasyonu tamamlanan uçak sayısının, Kayseri 2’nci Hava İkmal Bakım Merkezi [HİBM] Komutanlığı desteğiyle toplamda 7’ye ulaşması hedefleniyor.
GunShip konfigürasyonu için yapılacak mühendislik değişikliklerinin kapsamı da netleştirilmeye çalışılmaktadır. Uçakta kullanılacak mühimmat çeşitleri ve otomatik top ile bunların uçağın uçuş performansı ve emniyetine etkileri ayrıntılı bir şekilde incelenmektedir.
TAI Ana Yükleniciliğinde gerçekleştirilecek bu çalışma ile, uçaklara halen pazarda mevcut GunShip çözümlerinde [AC-235, AC- 295, AC-27J ve AC-130J/W] olduğu gibi; iki FLIR Sistemi, bir 3omm çapında çift beslemeli Otomatik Top ile kanat altlarındaki harici yük istasyonlarında nokta vuruş hassasiyetine sahip güdümlü [lazer, INS/GPS veya IIR] füze ve mühimmatın [Cirit, UMTaS ve UMTaS-L, MAM, Teber, vb] takılması bekleniyor.
Projede, Aselsan tarafından geliştirilerek [Nural Makina tarafından imal edilmiştir] C- 160D MilKar-2U Karıştırma Uçaklarına da monte edilen raylar üzerinde indir/bindir [Roll-on/Roll-off] kabiliyetli Hava Platformu Görev Modülü’nün C-130 Uçağına uyarlanmış bir benzerinin de kullanılması öngörülmektedir. Erciyes Projesinde yaşanan gecikme GunShip konfigürasyonuna dönüştürülecek modernize edilmiş C-130 Hercules Uçaklarının teslimat takviminde uzamaya yol açtığından, bu durum Kurtaran Projesinin takvimini de doğrudan etkilemiştir. Projede platform olarak analog yapıdaki C-130 Uçaklarının değil de, sayısal kokpite ve milli FMS [Uçuş Yönetim Sistemi ve Operasyonel Uçuş Görev Yazılımı (OFP)]’ne sahip modernize C-130EM/BMUçaklarının tercih edilmektedir. Bunun nedenlerinden birisi de, platformlara entegre edilecek bu Hava Platformu Görev Modülü’nün içinde de bir FMS’nin yer alacak olması ve bu FMS’nin görev etkinliği açısından uçağın FMS’i ile haberleşecek olmasıdır.