@Denizci16;
Korugan girişinin vurulması konusunda siz haklısınız, @putty haksız. "Giriş vurulsa bile 3-5 saate açarız." denilemez, çok basit değil o iş. Harcanacak o 3-5 saat çok kritik olacaktır. Ancak, bir koruganın 1 tek girişi çıkışı olmak zorunda da değil. Muhakkak yedek çıkışları ile inşa edilir koruganlar. Hatta o yedek çıkışlar, yerleri belli olmasın diye çok iyi de kamufle edilirler ve o acil duruma kadar da kullanılmazlar. Modern koruganları inşa etmeliyiz. Uçaklar sergi objesi değildir.
Uçaklarımızı çok kötü koruyoruz hali hazırda, Bu konuda Sayın putty yerden göğe kadar haklıdır. Pakistan'daki TTP'nin yaptığı havaalanı baskınları herkesin gözünü açmalıdır. TTP teröristleri, hamileri Hindistan'dan aldıkları emir gereği, AWACS uçağı yaktı yahu! Bu işin şakası yok.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Murad radarı ve motor gücüne gelirsek, TF-10000 motoru ile beslenen Murad radarı daha zayıf olur, bu doğru. Ama bizde 40 adet F35 karşısına, 40 adet Kızılelma ile çıkmayacağız ki. Belki 400 adet jet motorlu SİHA olacak. Sayı ve lojistik avantajına sahibiz. O nedenle, yeter ki o radar ve motor seri üretime girsin, gerisi gelir.
Kapıyı vuramazsa koruganı vuracak füze. Allah Allah nasıl problem çözme tekniğiniz var sizin hayret bir şey.
Ben ne zaman şu uçaklar kabak gibi ortalıkta kaldılar deyince bana hep bu kapıdan bahsediyor herkes. Kapısız koruganı ben nasıl yapayım her koruganın şeyin bir kapısı illa oalcak kapı vurulur diye tutturmayın lütfen kapısız korugan icat edemem ben size. Uçağı kurtardık kapıya taktınız kafayı ikna edemiyoruz kimseyi
Eyvah eyvah sn.putty
Siz şu an yaptığımız felsefe ile
Sizin söylediğiniz arasındaki felsefeyi anlamamışsınız
Sizin söylediğiniz yöntemde gıcır gıcır uçaklar hiç havalanmadan yerinde mahsur kalabilir üstelik hangi süreye kadar bilemeyiz...
Üstelik Alarm reaksiyon görevinde o pilotları yerin altına sok uçağa bindir sınırlı sayıda kapıdan kuyruk gibi uzun süren bir olgunun oluştuğunu düşünün ve bu kuyruktan kurtulupta o uçakları yeryüzüne piste teker kesmeye ulaştırdığımız zamanki geçen süreyi düşünün ..
Tabiri caizse "ölme eşşeğim ölme"
Nükleer silo değil ki kapağı aç füze hemen gitsin şeklinde..
Şu an ki durumla ise dağıtık mimaride ....
Pilotlarında üsde lojmanda kaldığını varsayar isek...
Uçaklar erişimi kolay yerde çok çabuk havalancak yerde tutuldukları için..
Belirli sayıda hangar ve altındaki uçaklarda vurulsa dahi belirli sayıda olan uçakların ve pilotların teker kesip havalanma ve mücadeleye girişme ihtimali var.ve üstelik bu ihtimal yer altında tutulan uçaklara göre daha kesin, daha hızlı ,daha güvenilir bir yöntem..
Uçaklarımı hiç kaldırmamaktansa yarısını kaldırmayı tercih ederim
Ve başka bir önerim var onu başka paragrafta yazıcam....