HOBİLERİNİZ, TASARIM VE DİĞER KONULAR > Genel Konular

Türkiye Sanayii Ve Üniversitelerin Ortak Calismalari...

<< < (4/5) > >>

мคяครℓเ:
İlk Yerli Trambüs’ler, Malatya’da Test Sürüşüne Başladı
Türkiye’nin ilk yerli üretim Trambüs’lerinin test sürüşleri, Malatya’da kurulan özel hatta başladı. Ankara merkezli Bozankaya Otomotiv tarafından gerçekleştirilen projeyle Malatya’ya kazandırılan yeni toplu taşıma sistemi Trambüs’ler, daha önce Ankara ve Almanya testlerini başarıyla geçti.

Toplu taşımacılık sistemlerinin yerli yatırımcılarından Bozankaya Otomotiv, tasarım ve üretimini geliştirdiği özel projeler ile yerel yönetimler için çözümler sunuyor. İlk yerli Trambüs üretimini gerçekleştiren Bozankaya’nın araçları, toplam yatırımı 20 milyon euro olan proje çerçevesinde Malatya’daki özel hatta test ediliyor. Araçların, ekim ayında hizmete sunulması planlanıyor.

“Elektrik Enerjisiyle Çalışan İlk Last ik Tekerlekli Modern Top lu Taşıma Aracı”

Yoğun bir şekilde devam eden Trambüs projesi çalışmalarında, Trambüs hattını besleyen dokuz adet trafoya elektrik enerjisi veriliyor ve araçlar bu özel hatta test ediliyor. Hem elektrik, hem de akü ile çalışabilen Trambüs araçlarının kendi hatlarına alınmasıyla Türkiye’de ilk kez elektrik enerjisiyle çalışan lastik tekerlekli modern toplu taşıma aracı test edilmeye başlandı. Test sürüşlerinin büyük başarıyla devam ettiğini belirten Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Çakır; “Trambüs’lerin verimlilik, konfor, tasarruf ve çevre faktörlerinde tüm beklentilerimizi en iyi şekilde karşılayacağına inanıyoruz. Yatırım maliyetlerimize ve aracın sağladığı avantajlara baktığımızda Malatya’ya büyük kazanç sağlayacak bir proje” dedi.

Enerji Tasarruflu, Çevre Dostu

Bozankaya Raylı Sistemler Koordinatörü ve Trambüs Proje Müdürü Halil Söyler sistemin yapısıyla ilgili şu bilgileri verdi: “Cer enerjisini 750 V DC ile beslenen çift telli katener tellerinden alan Trambüs’te elektrik motorları ve inverterleri kullanılıyor. Böylece aslında şehir trafiği ile entegre ilerleyen Trambüsler, herhangi bir ek ray sistemine ihtiyaç duyulmadığı için yatırım maliyetinde de avantaj sağlıyor. Ayrıca Trambüs, işletme maliyeti olarak da konvansiyonel araçlara göre, daha uzun bakım periyodu olduğu için düşük bakım maliyeti sunuyor. Trambüste kamera sistemi, sinyalizasyon öncelik sistemi, yolcu bilgilendirme sistemi turnike sistemi gibi elektronik sistemler içeren Trambüs Malatya projesinin gerçekleştirdiğimiz havai hat sisteminin yüzde 80’i tamamlandı. Trafo sistemleri ise tamamen bitti. Malatya Büyükşehir Belediyesinin hizmete sunacağı Trambüs’ler 250 kişi yolcu kapasitesine sahip. Dizel araçlar ile karşılaştırıldığında dörtte bir oranında yakıt tasarrufu sağlıyor. Trambüs aracının kullandığı teknoloji olan elektrikli tahrik sistemi, enerji ve çevreci çözüm planı ile farklılık yaratıyor. Toplam ağırlığı tam yolcu doluluğunda 40 tona yaklaşan konvansiyonel araçlara göre enerji tasarrufunda yaklaşık olarak yüzde 75’e varan avantaj sağlanıyor. Trambüs’ün yakıt tüketimi ise konvansiyonel dizel araçların yakıt maliyeti ile karşılaştırıldığında 4 veya 5’te biri (yüzde 20-25’i kadar) oranındadır. Araç sayısının artması, trafik problemleri ve çevre kirliliği, büyüyen şehirlerde ancak toplu taşıma seçenekleri artırılarak çözülebiliyor. Çevreci özelliği olan Trambüs sistemleri, elektrikli olduğu için sıfır emisyon ilkesiyle çalışarak çevreye duyarlılık gösteriyor. Günümüzde kullanılan diğer toplu taşıma araçlarına ile karşılaştırıldığında Trambüs; yolcu kapasitesi, enerji tüketimi, çevreye duyarlılık ve modern yüzü ile bir adım öne çıkıyor.”

http://www.moment-expo.com/ilk-yerli-trambusler-malatyada-test-surusune-basladi

мคяครℓเ:
Türk Makine Sektörünün Geleceğini Şekillendireceğiz
Bölgesel sanayi kuruluşları ile güçlü işbirlikleri kuran, eğitim dilinin İngilizce olduğu genç ve dinamik bir üniversitede mühendislik eğitimi alacaklarını ifade eden Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü öğrencileri, Türk makine sektörünün geleceğini şekillendireceklerine inanıyor.



Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü öğrencileri, meslek hayatları için yeterli donanıma, deneyimli ve idealist akademisyenler vasıtasıyla ulaşacaklarını düşünüyor. Öğrenciler geleceğe yönelik önemli kaygılar da taşımıyor.

Ali Yıldız
Makine Mühendisliği Bölümü
Hazırlık Sınıfı Öğrencisi

“Türk Makine Sektö rünün Gelişimi Sürüyor”

“Küçüklüğümden beri makinelere özel ilgi duydum ve bunun üzerine yoğunlaşmak istedim. Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünün eğitim dilini İngilizce olarak belirlemesi bu üniversiteyi tercih etmemdeki en önemli nedendi. İlk izlenim olarak akademisyenlerimizin niteliğini ve okulun teknik alt yapısını beğendiğimi söyleyebilirim. Bölümün beklentilerimi karşılayacağına inanıyorum. Türk makine sektörünün yapısıyla ilgili yeterli bilgiye sahip değilim. Makine üretimi yapan Türk firmalarının her yıl daha iyiye gittiklerini düşünüyorum. Türk makine sektörünün gelişimi sürüyor. Son dönemde gerek üretim, gerekse ihracat konusunda ciddi mesafe kat edildiği kanaatindeyim. Mezuniyet sonrası yurt dışında akademik kariyerime devam etmek istiyorum. Akademik kariyerimi yurt dışında sürdürürken sanayi projeleri içinde de görev alabilirim.”

Burçak Zehir
Makine Mühendisliği Bölümü
Hazırlık Sınıfı Öğrencisi

“Mühendisler Birden Faz la Yabancı Dile Hakim Olmalı”

“Adana’da yaşadığım için Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi ilk tercihlerim arasındaydı. Mühendislik eğitimi almayı hedefliyordum. Makine mühendisliği ise her yönden ilgimi çekiyordu. Mühendislik eğitimi dışında bölümümüzün İngilizce eğitim verecek olmasını büyük şans olarak görüyorum. Küreselleşen dünyada mühendis adaylarının birkaç yabancı dile hakim olması gerektiğine inanıyorum. Eğitimimi tamamladığımda nitelikli bir mühendis olacağım kanaatindeyim. Saygın akademisyenleri bir araya getiren bölümün, beklentilerimi karşılayacağını düşünüyorum. Türk makine sektörünün yapısıyla ilgili yeterli bilgiye sahip değilim. Zaman içinde bilgi düzeyim arttıkça kendime en uygun alanı bulacağım. Geleceğe yönelik bir kaygı taşımıyorum. Mezun olduktan sonra yurt dışına gitmek istiyorum. Yüksek lisans sonrası babamın da görev aldığı şirkette çalışmayı hedefliyorum. Mesleki deneyim açısından yurt dışında çalışmanın bana çok şey katacağını düşünüyorum.”

Ethem Özgür
Makine Mühendisliği Bölümü
Hazırlık Sınıfı Öğrencisi

“Türk Makine Sektö rü İleri Adımlar Atıyor”

“Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesini eğitim dilinin tamamen İngilizce olması ve makine mühendisliğinde sunduğu altyapı olanaklarından etkilendiğim için seçtim. Makine mühendisliği eğitiminin zorlukları konusunda bilgi sahibiyim. Bu zorluğu, genç ve dinamik akademisyenleri bünyesinde buluşturan, az sayıda öğrenci kabul eden bir bölümde aşacağımı düşünüyorum. Bölüm teknik altyapısı ve sunduğu olanaklarla beklentimi karşılayacaktır. Bunu hissettiren en önemli sebep üniversitenin bana vaat ettikleridir. Türkiye son yıllarda her alanda gelişiyor. Bu süreçte Türk makine sektöründe de ileri adımlar attığını düşünüyorum. Bu bölümü severek ve isteyerek seçtim. Severek ve isteyerek yapılan tüm işlerin verimli sonuçlar doğuracaktır. Gelecekle ilgili herhangi bir kaygı taşımıyorum. Eğitimim süresince alanımla ilgili kendimi geliştirmek istiyorum. Yurt dışına çıkmanın da bana bir şeyler katacağına inanıyorum. Diğer ülkelerdeki gelişmeleri yerinde gözlemlemek mesleki tecrübemi oldukça artıracaktır.”

Mehmet Akif Angay
Makine Mühendisliği Bölümü
Hazırlık Sınıfı Öğrencisi

“Diplomalı İşsizlerden Olmayacağım”

“Üniversite tercihimi yaparken mezuniyet sonrası rahat iş bulabileceğimi ve okulun bu anlamda bana fayda sağlayacağını düşünmem etkili oldu. Diplomalı işsizlerden olmayacağım. Makine mühendisliği hakkında yüzeysel bilgiye sahibim. Bu nedenle bölümden herhangi bir beklentim yok. Türkiye’nin kendine has bir yapısı var. Her an her şey değişebiliyor. Üretim açısından gelişimimizi aralıksız sürdürüyoruz. Özellikle makine ve teknoloji temelli sektörlerde bu gelişimin daha hızlı gerçekleştiğini düşünüyorum. Lisans eğitiminin sonunda yurt dışına gitmek alternatiflerim arasında. Yabancı dile daha fazla hakim olup, otomotiv sektöründe çalışmak istiyorum.”


http://www.moment-expo.com/turk-makine-sektorunun-gelecegini-sekillendirecegiz

カメせ:

--- Alıntı ---Milli sensörlü dedektörlerin yerli uydulara entegrasyonu başladı.

Bolu Abant İzzet Baysal Üniv. Nükleer Radyasyon Dedektörü Uygulama ve Araştırma Merkezince üretilen radyasyon sensörlerin, TÜBİTAK Uzay iş birliğinde yerli uydulara entegrasyonu başladı.

aa.com.tr
--- Alıntı sonu ---

カメせ:

--- Alıntı ---
Ferrobor tozu, havacılıktan demir sanayine kadar birçok alanda kullanılıyor. Yurt dışından alınan ferrobor artık Türkiye'de de üretimine başlandı. Nevşehir'de üretilen tozlar hem daha kaliteli hem de az maliyetli.
Katı roket yakıtlarında kullanılıyor. Sertlik derecesi yüksek çeliklerin imalatına olanak sağlıyor. Yıllarca ithal edilen Ferrobor, artık Türkiye'de de üretiliyor.

Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi bünyesinde bulunan Kapadokya Teknopark bu mikron tozların üretimine öncülük etti.

Ferrobor tozunun kullanım alanı oldukça geniş. Bu tozların Nevşehir'de üretime geçilmesiyle yurt dışına bağımlılık azaldı. Yerli kaynaklarla kaliteli ve ucuz mikron tozlar elde edildi. youtu.be/aNS8cF7nBbo
https://www.trthaber.com/haber/ekonomi/ferrobor-tozu-artik-turkiyede-uretiliyor-491506.html/amp?__twitter_impression=true
--- Alıntı sonu ---

カメせ:

--- Alıntı ---Boğaziçi Üniversitesine rektör olarak atanan Prof. Dr. Melih Bulu ve kariyeri.

--- Alıntı sonu ---

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git