Adama sorarlar isim değişince yeni uçak mı üretmiş oldun diye...
Ortaklık yapısına göre her ülkenin birbirine ihtiyacı var.
Her ülkede montaj hattı olmasına rağmen her bir parçası farklı ülkede üretiliyor yani ingiltirenin bunu yapması için Almanya İtalya ve İspanya da ne üretiliyorsa aynısını kendisi üretmesi lazım buda ekstra masraf ekstra tesis ve ekstra personel demek
40 uçak için değer mi?
Suudi Arabistan ve Türkiye'nin şu anda istediği sayı 88 adet. 10 Milyar $'a yakın bir para bu. Belki Türkiye 40+40 sipariş geçecek. 128 uçak yapıyor. Mühimmatları, yedek parçaları falan derken ortada çok büyük bir para var.
İngilizler başta olmak üzere İspanya ve İtalya bu parayı kaçırmak istemiyor. Almanya ise aklını yitirdiği için veto uyguluyor. Elbette yeni bir isim yeni bir uçak olmayacak ama Airbus ve İngiltere bu konuda Almanya'yı baskı altına almış durumda. Benim işime mani oluyorsun, para kaybettiriyorsun diyor.
Mesele artık sadece Typhoon meselesi de değil.
Almanya bundan sonra savunma sanayi projelerinde tek kalmamak için bu tür taleplere evet demek durumunda. Yoksa İngilizler de Fransızlar da Almanya'yı projelerine dahil etme konusunda negatif bakış açısına sahip olur.