Hava kuvvetlerimizde iki tip uçak aktif görevde. Bunlardan ağırlıklı kullanılanı F-16 uçakları. F-16 uçakları Mach 2 hızla uçabiliyorlar ve 15000 metre yüksekliğe kadar ulaşabiliyorlar. Daha eski olan ve artık uzatmaları oynayan F-4 uçakları ise daha hızlı ve 18000 metrenin üzerine çıkabiliyorlar. Aslında bu özellikleriyle av/önleme görevleri için uygunlar.
F-4'lerin yerini alması planlanan ve bu aralar bir kriz içerisinde bulunan F-35'ler ise Mach 1,6 hıza ulaşabilirken 15000 metre yüksekliğe çıkabiliyorlar. Yani yeni nesil bir uçak olarak pek çok üstünlükleri de olsa avcı değiller. Mesela Fransız Rafale uçağı da Mach 1,8 ve 15000 metre yükseklikte uçabilir.
Biz bu görev için TFX uçağını geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak onun görevi almasına daha çok var.
Bu detayı da göz önüne alarak düşündüğümüzde, Yüksek hızları, yüksek tırmanma oranları, yüksek servis tavanları ve uzun menzilleri gibi özelliklere ek olarak, muhtemelen satın alma konusunda en az sıkıntı yaşayabileceğimiz uçaklar Su-30 veya Su-35 olabilir...
https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-30v-specs.htm
Hocam F-16 Mach-2 ye çıkıyorda bu belirli irtifada ve clean configuration yani çıplak yapıyor. Görev ekipmanıyla zor. Ayrıca F-4'ün yüksek irtifalara çıkabilmesi Av/Önleme olarak ona pek fayda sağlamaz zaten uçak radarı tespit ettiği an füzeler irtifa dinlemiyor. Amma velakin Karadan- Havaya Füzelerin tehditinden uzakta 18 bin km yukarda kolay bir şekilde operasyon ifa edebilir. Mesela irtifa düşürmediği takdirde Hisar-O'nun f-4'e angaje olması zor.
Gelelim Su-35'e evet bu uçak çok güzel, çok yakışıklı sülün gibi süzülüyor maşallah. Büyük de bir güç çarpanı kabul.
Ama bizim için stratejik olarak hata olacak bir uçak. Neden ? Çünkü gereksiz bir uçak.
Nasıl ?
Biz zaten şu an kendi F-16'larımızı yerli aesa ve göktuğ modernizesinden geçirsek zaten bu uçakla sahip olabileceğimiz bir seviyeye ulaşacağız.
Bu uçak ne kadar iyi olsa da Stealth bir uçağa karşı koyamaz. Bu bir gerçek. Nedenlerini daha önce söyledik.
Bvr olarak zaten apg-80 seviyesi bir radar ve aim-120c7 ile 4-4.5 nesil bir güç çarpanı olacak tüm envanterde.
Kısa menzilde de geniş açılı IIR füze ve JHMCS etkeni ile kısa menzilde de aynı derecede etkili olacaktır.
Kara saldırı anlamında yük eşiği su-35'lerle aynı sayılır. Tamam su-35 daha hızlı ve manevra kabiliyeti daha yüksek ama nato zaten hava stratejisini uzak menzilden bu işi tamamlama üzerine kurmuştur. Bizde o yüzden kaç zamandır f-16 ile su-27 ve mig-29'lara karşı koymayı bekliyoruz. Tamam irtifası daha fazla ama buk ikisinide vuramıyor hawk ise ikisinide vurabiliyor.
Yani o yüzden F-16'ları F-4 yerine kaydırıp ki bu iş olur, kaydırılan f-16'lar yerine de F-16'laştırılmış Hürjetleri kullanmak en mantıklısı.
Bunun bize faydası ne olur ;
+ Gereksiz bir uçağa dünya kadar para dökmeyiz.
+ Hürjeti ekstra geliştirir ve ekstra bir ihracat kalemi elde ederiz.
+ Tf-x'den önce bir tecrübe basamağı olur.
+ Tf-x'e çok daha fazla kaynak ayırabiliriz.
Tabi eğer F-35 olmayacaksa .
Ancaaakkk.....
Su-57 veya J-31 olursa o ayrı. Onlar bu oyunu değiştirir. Alınır. Çünkü Stealthler. Bizim ısrarımızda bu yönde olmalı.