Gönderen Konu: F-16 Modernizasyonu  (Okunma sayısı 184969 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1020 : 29 Ekim 2023, 20:42:55 »
2 farklı motor projesi yok ilk proje zamanla geliştirilerek hedeflenen itkiye ulaşılması gibi bir durum var. ilk hedefse daha kolay ulaşılabilecek bir hedef olmasından kaynaklı öncelik verilmiş.dünyadaki tüm motor üreticileride benzer yolları izliyor. bir motor geliştiriyorlar ve o motorun üzerinde çalışarak daha iyi daha güçlü hale getirmeye çabalıyorlar durum bu. kaan için tek motor projesi var tei ise tf 6000 ile deneysel bir test bad çalışması ile kaanın motorunun imalatına dair sıkıntılara ön almaya çabalıyor

Yani 24000 kuru itkili bir motoru yapıp bu motoru yavaş yavaş 35000 yaş itkiye mi ulaştırmaya çalışacağız? TF-6000 de bu motor için test bad motoru mu olacak?
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 20:44:17 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1021 : 29 Ekim 2023, 20:46:39 »
aynen öyle

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1022 : 29 Ekim 2023, 20:49:17 »
aynen öyle

Bu motorun F-110 motoruyla ebatları dışında bir ortaklığı olmayacak değil mi? İç yapısı tamamen  farklı olacak veya TF-6000 içi gibi mi?

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1023 : 29 Ekim 2023, 20:51:27 »
tf 6000 öyle küçümsenmesin.mahmut bey defalarca vurguladı bu motordan biri kızılelmaya yeter ikisi hürjete yeter hatta hücumbotların güç ihtiyacını bile bu motorla karşılayabiliriz diye.yani tf 6000 in güç aralığı seçimi haybeye değil baya üzerinde kafa yorularak karalaştırılmış.ayrıca üretim proseslerinde kontrol test bad i olacak

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1024 : 29 Ekim 2023, 20:53:10 »
aynen öyle

Bu motorun F-110 motoruyla ebatları dışında bir ortaklığı olmayacak değil mi? İç yapısı tamamen  farklı olacak veya TF-6000 içi gibi mi?
bizimkiler muhakkak farklı blisk tasarımları ile motordan daha fazla verim alacakları bir iç dizayn ayarlamışlardır. yoksa f110 eski teknoloji bir motor 80 lerden kalma

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1025 : 29 Ekim 2023, 20:58:21 »
OK... Konu anlaşılmıştır...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1026 : 29 Ekim 2023, 21:05:01 »
demek ki ilk plan acil motor ihtiyacına binaen f 110 a benzer özelliklerde bir motor ki bu motor a aşinalığımız yüzünden tasarım aşamasında da baya bir etkilenme olması muhtemel

Öyle olsaydı, TF-10000 motoru da F110'a bayağı benzerdi. Benzemiyor. Ayrıca F110'u kopyalayarak, F110'dan az yakan bir motor üretilemez. Bence TF-10000 motoru, sadece seri üretime hazırlık için değil. Tasarımı açısından da yerli motora hazırlık.

Ha şunu kabul ederim: Acilen motor gerektiği için 24000 librelik kuru itkiyi beklemezler. Diyelim ki 21k lb kuru itkiye ve 32k lb ıslak itkiye güvenle ulaşılır ulaşılmaz, motoru o haliyle seri imalata sokarlar. Böylece asıl motor için zaman kazanılmış olur.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 21:54:43 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1027 : 29 Ekim 2023, 21:34:01 »
MMU şu anda F-110 motoru kullandığı için herkesin yerli motor yapılıyor derken aklına "F-110 motora benzer özellikte olacak " algısı haliyle yapışmış...

Kompresörler: 2 spool, 3 fan and 9 HP
Türbin: 1 HP and 2 LP stages

Yukarıda F-110 motorunun bileşenleri var... MMU motorunda burada hangi bileşenler değiştirilmiştir mutlaka? Esas soru bu ...

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2426
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1028 : 29 Ekim 2023, 21:40:01 »
9hp kompresörü yerine tf6000 deki gibi 6 kompresör olmuştur.

Blisklerde 3 d yazıcıdan çıkmıştır.freezeler yerine 3d yazıcıdır.

Benim tahminim bu gibi değişiklikler olduğu.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 21:41:40 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #1029 : 29 Ekim 2023, 21:44:36 »
MMU şu anda F-110 motoru kullandığı için herkesin yerli motor yapılıyor derken aklına "F-110 motora benzer özellikte olacak " algısı haliyle yapışmış...

Kompresörler: 2 spool, 3 fan and 9 HP
Türbin: 1 HP and 2 LP stages

Yukarıda F-110 motorunun bileşenleri var... MMU motorunda burada hangi bileşenler değiştirilmiştir mutlaka? Esas soru bu ...

Kompresör: 2 spool, 2 fan, 6 HP.
Türbin: 1 HP ve 1 LP. By pass oranı 1.08 civarında.

Yerli motordan böyle bir mimari bekliyorum ben. Yani TF-10000'den tek farkı boyutu...

Bu mimarinin F110 ile uzaktan yakından alakası yok.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 22:10:39 Gönderen: Merzifonlu »