"TF-6k/10k/35k için gerekecek aksesuarların tasarımında ise "Ukrayna" denilen kestirmeyi kullandık. Turbofan motorlarının aksesuar tasarımlarını Ukrayna'dan temin ettik, geçtik. TF-6k/10k/35k için dışardan aksesuar temin edilmeyecek. Aksesuarları dahil, tüm motor içeride üretilecek."
inşallah dediğiniz gibi olur ve inşallah bu işler tamamlanana kadar stresten kanser olmayız forumlarda.
ama anlamadım, TF6000 için aksesuarları Ukrayna'dan alıp geçtiysek, aksesuar sorunu neden yetkililer tarafından telaffuz edildi?
o fuarda aksesuar konusu telaffuz edildikten sonra Ukrayna'ya yöneldiler desem, acaba o tarihte Ukrayna'da böyle bir iyilik yapabilecek yetkinlik kalmış mıydı? diye düşünüyor insan haliyle.
Sn Alp,
benimkisi hayal zaten, bir de ben F5 derken kapasitesini kastediyorum; yoksa benim gözümde yapılması gereken şey, Anka4 veya Kızıl Elma uçağıyla %70 aynı olan insanlı bir uçak.
kapasite konusuna şuradan takıldım, bakın F5 motorlarına, ıslak itkisiyle bile TF6000 motoruna anca ulaşıyor, belki TF6000 o motorlardan bir tık daha güçlü olacak.
F5 uçağında topundan füzesine, radarından bombasına her şey var, zamanında savaş uçağıymış bu yani.
bu kapasiteye TF6000 ile ulaşmak ütopya değildir; yani en azından açık kaynaklarda bu iki motorun güç değerlerine bakınca bunu anlıyorum.
bu fantazimdeki uçak kanatlarının altında Çakır füzesiyle bir kere uçsun, bir fotoğraf yayınlansın, işte o zaman silahlı Hürjet'e de gerek kalmaz, o motor da rahatça gelir Amerika'dan.
hatta bu bir kırılma anı da yaratır. baktılar ki ambargolara rağmen hem insanlı hem insansız uçak yapmaya başladık, "motor vermesek ne olacak? bir süre sonra kendileri yapıyorlar, kendimizi kandırıyoruz" düşüncesi oluşur zihinlerde.
o zaman alırlar parayı, verirler motoru.