Gönderen Konu: F-16 Modernizasyonu  (Okunma sayısı 184908 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2415
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #850 : 22 Ekim 2023, 20:39:42 »
Aynen TF35 k için parça üretimi yapılmıyor mu burda kaç kere belirtildi.

Üstelik tf6000 test edilmeden yapılıyor demek ki özgüvenimiz fazla ve yerinde

Çevrimdışı Mehmet75

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 303
  • 43
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #851 : 22 Ekim 2023, 20:45:18 »
Geçmişinde ws-10 olan bir ülkenin, benzer  itkili bir motor olmasına rağmen (31k libre) modern özelliklerle yenileyerek gelistirmesi  ve uçaklarına ws-20 takması (ki ilk testi 2013) 10 seneden fazla  almışken ve daha bu sene olmuşken özgüvenimizin yüksek olduğu doğrudur.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #852 : 22 Ekim 2023, 20:55:10 »
Bu TRmotor şirketi bir tabela şirketi mi yoksa dedikleri gibi turbofan uçak motoru tasarım-parça üretimi yapabilecek beceride bir şirket mi?

Bu şirketin geçmişini takip edenler bilir ki internet site tasarımı orta seviye süpermarket internet sitesi kadardı...

Şimdi internet sitesine bakan  RR veya GE internet sitesi kıvamına gelmiş , profesyonel bir el değmiş sanki...

Hadi inşallah TF-6000'i TEİ tasarım ve üretim ekibi yaparken farklı bir yerlerde-farklı bir organizasyonla  TEİ'nin en elit mühendisleri Trmotor bünyesinde , farklı bir seviyede TF-35000'i tasarlıyor olsun...

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2415
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #853 : 22 Ekim 2023, 20:55:36 »
Arkadaşlar aslında bir soru sorcam

Mevcut F16 motorları ömrü yeter mi bilmiyorum
Farazi konuşuyorum.

Biz f110 u yeni blisk teknolojisi(3d yazıcıdan çıkan) yeni düşük sayıda yük basınç odası ile tasarlayabilir miyiz?

Yani f110 boyutlarında tf6000 motoru yapmak gibi f110 ile tf6000 ini sentezleyenilir miyiz? Daha hafif ve aynı güç ve daha düşük yakıt tüketen 29-32k arası güçte bir motor olabilir mi ? Yapabilir miyiz

İkincisi F16 nın kanat alanını 28 den 42 çıkarıp kanat uzunluğunu 9,18 metreden 11 metreye çıkarıp daha yük taşıyan daha manevratik bir uçak haline getirebilir miyiz?

Ve son olarak %70 alimünyum yerine %80 kompozit veya karbon elyaf vesaire ile daha hafif bir F16 üretebilir miyiz?

Son olarak tek adet sorsak spine ki normalde bu dorsal spine blok50 plus ve bunun D modelinde elektronik komponentler için var fakat biz ekstra yakıt için kullancaz.

Yani daha güçlü motorlu F16 daha büyük kanat alanı ve dahili yakıt kapasitesi arttırılmış bir F16 böyle bir F16 yapabilir miyiz?

Yoksa böyle bir uçakla uğraşmaktansa TF35 k ile yeni bir uçak üretmek daha mantıklı mı?

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #854 : 22 Ekim 2023, 20:58:48 »
O günkü şartlarda başlayıp 1500 BG helikopter motorunu yapıp Gökbey e takanlardan her şeyi beklenir. Bence helikopter motorunu yapmak şimdi bu uçuk kaçık gelen işlerden daha büyük muhteşemliktedir
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 600
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #855 : 22 Ekim 2023, 21:03:43 »
Sayın Denizci16, bence cevap B…

Ayrıca,
Önümüzdeki 10 yılda Türkiyenin aya takılmaz veya herhangi bir katakulleye gelmez veya blok seçmek zorunda kalmazsa ve sonucunda çok ağır ötekileştirilmezse 10 sene sonra sanayi olarak kendi kendine yetebilen bir devlet olup çıkacak ve dahada motor falanda konuşmayacağız; Mars modulünü, toryum santralini falan konuşuyor oluruz o zamanda!
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2023, 21:04:36 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2415
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #856 : 22 Ekim 2023, 21:08:51 »
Sayın Denizci16, bence cevap B…

Ayrıca,
Önümüzdeki 10 yılda Türkiyenin aya takılmaz veya herhangi bir katakulleye gelmez veya blok seçmek zorunda kalmazsa ve sonucunda çok ağır ötekileştirilmezse 10 sene sonra sanayi olarak kendi kendine yetebilen bir devlet olup çıkacak ve dahada motor falanda konuşmayacağız; Mars modulünü, toryum santralini falan konuşuyor oluruz o zamanda!

İnşallah dediğiniz gibi olur gravity'yi yenen botları falan konuşuruz

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2415
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #857 : 22 Ekim 2023, 21:23:40 »
Arkadaşlar sahi bizim soj projemiz var...

Bunu herkes biliyor gulfstream500 uçağı ile200 km lik bir alanda elektronik karıştırma yapacak sınırlı sayıda uçak projesi miktar olarakta yanlışım varsa düzeltirsiniz 4-6 adet bir rakamdan bahsediliyor

Peki biz neden ea18G growler yada emekli edilen ea6b growler gibi escort jammer ucakları düşünmüyoruz,planlamıyoruz yada tasarlamıyoruz.

Düşünsenize bir F16 da gövdenin ortasında ehpod ve kanatlarda da iki adet daha farklı band ve frekanslarda karıştırma yapan ehpod ekliyecen kanat ucu için bile podun olacak eh yapabilcek olan
Yani 3-5 podlu eh yapan Escort jammerımız olsa fena mı olurdu üstelik bunu süpersonik olarak yapabilen

Biz bunu neden düşünmedik ve uygulamadık.

Ayrıca bu felsefeyi insansız sistemlerde düşünüp uygulamalı mıyız?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2023, 22:57:13 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #858 : 22 Ekim 2023, 22:24:34 »
66 gün sonra KAAN uçacak

Bence Kaan uçtuktan sonra bir senede biz onu erken duhul muharip hale getiririz öyle hissediyorum

KAAN'ın uçmasını beklemeye gerek yok , bakın KAAN'dan önce kim uçmuş...

Temel KOTİL: "Planımız 2028'de KAAN'ı Türk motoruyla uçurmak. 26.07.2

Uçmak dediğin budur işte.... :D :D :D
Bu kadar amatör bir açıklama olamaz. Bırakın 5. nesil sadece Amerikalıların faal ve aktif olarak kullandığı, onlarca yıl motor yapan Rusların bile başaramadığı motoru biz 5 yılda sıfırdan çıkartacağız. Hani çok yüksek oranda çıkartamama oranımız var ki Allah korusun böyle bir senaryoda başarısız sayılamayacak kadar zor bir proje. bugün 1000 beygirlik turboprop motor projesine başlasak 2028 e yetişmez. Daha PD 220 gibi basit bir dizel motor bile hazır değil. TS1400 motorunun ilk çalıştırması 5,5 yıl önce olmuş daha 2 senelik test vs süresi var. 2036-2037 den önce hazır hale gelmez o da iyi ihtimal. Rolls Royce ciddi ve gerçekten olası bir destekte 2031-2032 konuşabiliriz. Temel hoca keşke Anka-3'ten haber verseydi. Aylar önce ilk uçuşu yapması gerekiyordu. Bu tip siyaset kokan cümleleri şirket yöneticileri söylemesi beni gıcık ediyor.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #859 : 22 Ekim 2023, 22:30:24 »
Geçmişinde ws-10 olan bir ülkenin, benzer  itkili bir motor olmasına rağmen (31k libre) modern özelliklerle yenileyerek gelistirmesi  ve uçaklarına ws-20 takması (ki ilk testi 2013) 10 seneden fazla  almışken ve daha bu sene olmuşken özgüvenimizin yüksek olduğu doğrudur.

Ve bunu yapan ülkenin de 1.5 trilyon dolar elinde Amerikan tahvili olan, 1.5 milyar nüfusuyla çok ciddi insan gücü olan çok daha deneyimli mühendislere sahip TEİ,den her anlamda daha nitelikli özelliklere sahip şirketleri olan  koca Çin endüstrisi olması apayrı bir muamma.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.