Tokya'daki Kazanın Muhtemel Nedeni Ortaya Çıktı
Japonya Tokyo'da Japan Airlines'ın Airbus A350 uçağı inişte Dash-8 tipi sahil güvenlik uçağına çarpmış ve uçaklar yanarak küle dönmüştü.
Yapılan incelemelerde Dash-8 tipi Sahil Güvenlik uçağının kule ile konuşmasında, kokpit ekibine C5 noktasında beklemesi belirtildi. Kokpit ekibi de doğru geri okuma yaptı ve diyaloglar sorunsuzca devam etti. Diyaloga göre, JAL722A tescilli Dash-8 tipi uçak, taksi noktasında bekleyecekti. Fakat kokpit ekibinin neden piste girdiği bilinmiyor. Kokpit ekibi belirtilen nokta yerine piste girdi ve burada bekledi ve sonrasında kaza yaşandı.
Ayrıca Bloomberg'in haberine göre pist üzerindeki noktalarda bulunan ve pilotlara pistin açık olup olmadığını gösteren stop-bar adındaki ışıkların 27 Aralık'tan bu yana hizmet dışı olması da kazaya ilişkin soru işaretlerini arttırıyor.
Notam NO : J2253/23
Sektörde bazı analistler ise, hizmet dışı olduğunu belirten NOTAM olmasına rağmen, sahil güvenlik uçağının daha fazla dikkat etmesi gerektiğini belirtiyor.
Kaynak: HavaSosyalMedya.Com
Sahil Güvenlik uçağının pilotları yapılan ilk incelemelerde kusurlu olan tarafmış. Dün de yazdığım gibi ya ATC ya da Sahil Güvenlik uçağı pilotlarında hata var diye.
Taksi yolunda beklemesi gerektiği söylenmiş onlarda onaylamış ama bu konuşmalara rağmen pilotlar piste girmiş ve iniş yapan Airbus A350 tipi uçakla çarpışmışlar. Çok enteresan. Gece olduğu için acaba yönlerini mi şaşırdılar?
Benim teorim ekip Haneda Havalimanı'nı tanımıyordu. Bu nedenle taksi yolunu şaşırıp piste girdiler. Gece olduğu için de A350 pilotları küçük uçağı fark edemedi ve pisti pas geçmeyip iniş yaptılar. Sonrası zaten malum. Kısacası gece olması, Sahil Güvenlik uçağının pilotlarının havalimanını çok iyi tanımaması nedeniyle taksi yolundan piste girmeleri ve A350'nin pilotlarının küçük uçağı fark edemeyip iniş yapmaları ve kazanın yaşanması.
Gerçekten çok daha büyük bir felaket yaşanabilirdi. Sivil Havacılık kurallarına göre uçağın tahliyesinin 90 saniye içinde gerçekleşmesi gerekli. Kabin ekibi 96 saniyede tüm uçağı boşaltarak bir felaketi önlemiş. Yolcuların da paniğe kapılmadan hareket etmeleri de taktire şayan. Panikle herkes kapılara ve acil çıkış noktalarına hücum etse ezilme tehlikesi de yaşanabilirdi.