"Kim ne üretiyorsa biz de o uçağı lisans altında hatta özgün tasarım uçaklar üretiyorduk..."
bu sizin şahsi düşünceniz, saygı duyarım; ama bence gerçekleri yansıtmıyor.
pervaneli uçaklardan jet motorlu uçaklara geçişin temelleri II Dünya savaşı zamanlarında, hatta belki savaştan önce atılmıştı.
işin aslı, pervaneli uçaklardan jet motorlu uçaklara geçiş, yelkenli gemiden buharlı gemi dönemine geçiş gibi bir şeydir.
yelkenli gemi , buharlı gemi devrimine nasıl ayak uyduramadıysa, sonu ne olduysa, pervaneli uçak üreticilerinin sonu da muhtemelen aynı olurdu.
buharlı gemi nasıl denizcilikte bir devrimse, jet motorlu uçaklar ve hatta radarlar da modern havacılık devrimidir.
"Uçak sektörü motor talep etseydi motor sanayi , uçak sektörü alüminyum talep etseydi metalurji sanayi geliştirilirdi..."
bu gün Altay için seçilen Alman motorunu aynen üretmek neden zorsa, o gün de o dönemin motorları ve alaşımlarını üretmek o kadar zordu.
Altay ve MMU için bazen kafanıza takılan noktaları yazıyorsunuz, aynısını 1951'de de yazardınız, emin olun.
dedim ya, arzuyla, istekle, taleple , iyi niyetle bir yere kadar gidersiniz, oradan sonra başka şeyler gerekiyor.
https://www.savunmasanayist.com/temel-kotilden-gurcistanda-su-25-fabrikasina-ziyaret/bir fabrikanın varlığı yetiyorsa, o ülkede fabrika var.
geçenlerde tesadüfen şu videoya denk geldim.
https://www.youtube.com/watch?v=hBFrOKyj4c4