HDS, elinde bezbol sopasıyla forumları gezip farklı fikir beyan edenlerin kafasına vurmaya çalışıyor. Kusura bakmasın ama bende bu intibaayı uyandırıyor...
Taş devrinde tekerlek bulunduğunda farklı arayış içine girenler olmasaydı biz halen tekerleği yuvarlıyarak oynuyor olurduk. Farklı fikirlere ve teknolojiye açık olmalıyız. Skorsky babasının hayrına helikopter satmıyor. Parayı verdikden sonra ister skorsky den ister AW den alırız. Önemli olan bizim ihale şartlarımızın kabul edilmesi... Kabul eden kim olursa olsun anlaşma yaparız. Gerisi onların bileceği iş.
http://www.tei.com.tr/yeni/urunler-ve-hizmetler.asp?kategoriNo=8&kategoriBasligi=Projeler
Yahu zeminsiz fikirleri ne zamandır böyle kutsallıklarla birleştiriyoruz.. Ben kimseye "böyle düşüneceksin!" demiyorum ki.. Bilmeden yargıya varıyorsun, bunu neye dayandırıyorsun?, diye.. Kimse bir şey söylemiyor.. Herkes başka bir kibritçinin lafını bana tekrarlıyor.. Beriki yan çiziyor "ohoo o kadar konuşuldu, hala bilmiyorsan yuh!" diye zevzeklik ediyor.. Bir dolu laf dönüyor.. Ama arkasında bir veri yok.. İtalyan firma CEO'su "Amerikalı veremez bunu!" diyormuş da.. Burada cahillik ve kahve muhabbeti var t(b), başka bir şey yok.. İki senedir dilimde tüy bitti.. "Neye göre, kim ne veriyor, bir dizin bakalım.." diyorum.. Bir dizebilen yok.. Ondan sonra da "farklı düşünce, tekerleğin icadı" bin türlü geyik..
Ben halen veriye dayalı bir şeyler bekliyorum.. Bu kadar lafı olan adamın bunu destekleyecek bir şeyleri olur..
..
Projeyi unutmuş herkes.. GMHP'nde, T-70 de, AW-149 da olsa, tamamen Aselsan'ın görev bilgisayarı dahil aviyonik süiti ile uçacak.. Yani, "Sikorsky görev bilgisayarını vermeyecek" diye bir şey yok.. Bunlar cahillik.. Süpersonik jet tayyereye aviyonik ve görev bilgisayarı yapan memleketin, döner kanat tayyarein görev bilgisayarını başkasından almaya ihtiyacı olur mu?.. Efendiler?.. Kime neyi veriyorsunuz?.. Kimden neyi almanın muhasebesindesiniz?.. Proje daha başından beri milli aviyonik süiti üzerindendi.. Halen de öyle.. Hatta Sikorsky Aselsan süitini o kadar beğendi ki, bunu yabancı müşterilerine bir opsiyon olarak sunacağını değerlendirdi..
Ne dersin tekerlekçi?.. Hakkım yok mu?..
Cahil ve kahve muhabbettini yapan sensin Aselsan suitinin seçilmesi Aselsan ın yazılımlarının kullanılacağı anlamına gelmez ki zaten ABD buna izin vermeyecek.
Agusta Westland Başkan Yardımcısı Ugo Rossini ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'yi 16 milyar dolarlık bir helikopter pazarının en büyük oyuncusu yapacaklarını belirtiyor.Rossini, Türkiye'ye önerdikleri TUHP149 model helikopterden önümüzdeki 20 yılda 8 bin adet üretileceğini ifade ediyor. Helikopterdeki en hassas teknolojilerin ortak üretileceğine dikkat çekerken, "
Misyon bilgisayarı da Aselsan'la birlikte üretilecek. Hepsinden önemlisi kaynak kodları da her iki tarafa açık olacak. Amerikalılar bunu yapamaz." diyor. Rossini ayrıca, TUHP 149'un Türkiye'deki tesislerde üretilip test edileceğini belirtiyor. Ugo Rossini, TUHP149 programının hem TAI'nin, hem de başta Aselsan, TEI, Roketsan ve Havelsan olmak üzere Türk havacılık ve uzay sanayiinden pek çok başka şirketin yeni teknoloji geliştirme ve üretme sürecine daha etkin katılımı sağlayacağını söylüyor. Rossini ayrıca, Agusta Westland'ın teklifini TAI ile yüzde 50 eşit ortaklık üzerine kurduğunu kaydediyor. Türkiye'nin sınırsız ihracat hakkına sahip olacağını belirten Rossini, "Türkiye, kendi ihtiyacı olan 109 tane helikopteri ürettikten sonra bu helikopteri istediği üçüncü ülkeye, istediği şartlarda satabilir." diyor. Agusta Westland'ın TAI ile birlikte geliştirdiği taarruz helikopteri T129 ile ilgili çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü anlatan Ugo Rossini, "Terörle mücadelenin taarruz kısmında T129 ana taşıyıcı olmaya aday." ifadelerini kullanıyor.
Sikorsky: Türkiye 25 yılda 8 milyar dolarlık parça satar
Sikorsky Başkan Yardımcısı Stephen Estill, ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'nin Sikorsky'den alacağı her bir Blackhawk için, şirketin TAI'ye ihraç etmek üzere bir helikopter siparişi vereceğini söylüyor. Türk savunma sanayiinin 25 yıl içinde Blackhawk satışları, parça imalatı ve sağlanacak hizmetlerden 8 milyar dolar gelir elde edeceğini vurgulayan Estill, helikopterlerin Türkiye'de Sikorsky ile ortak üretileceğini kaydediyor. Tüm dünyaya satılacak bu Blackhawk'ların üzerinde, Türkiye'de üretildiğine dair bilgi yer alacağını dile getiren Estill ayrıca, anlaşma imzalandığı anda TAI'ye 1 milyar dolarlık helikopter parçası siparişi vereceklerini dile getiriyor. Sikorsky'nin önümüzdeki 5 yıl için 12 milyar dolarlık sipariş aldığını anlatan Estill, "Bu helikopterleri üretmek için yardıma ihtiyacımız var. Ve altyapısını hazırlamış olan Türkiye'den daha iyi gidebilecek bir yerimiz yok." diyor. Estill, Türkiye'ye en son teknoloji ürünü olan T-70 modelini teklif ettiklerini söylüyor. Bu modeli 'Türk Blackhawk'ı' olarak adlandıran Estill, Türkiye'de üretilecek helikopterlerin Sikorsky adı altında tüm dünyaya ihraç edileceğini dile getiriyor. Projenin ortalarına doğru işçiliğin yüzde 90'ının Türkiye'de yapılacağını belirten Estill, ABD'den gelen parçaların zaman içinde azaltılacağını vaat ediyor.
Stratejik hammaddelerin ise ABD'den gelmeye devam edeceğini belirtiyor. Estill'e göre eğitim için yabancı pilotlar Türkiye'ye gelecek, parçalar Türkiye'de tamir edilecek.