Arkadaşlar şu an şu olur bu olur diye boşuna kürek çekiyorsunuz. Belki aracın tasarımlarına yeni başlanmıştır. Zaten iha, siha dediğimiz aletler boyutları nedeniyle radar görünürlüğü düşük araçlardır. Doğru tasarımla frontal rcs'lerini ve genel anlamda kompozit malzeme (ki akıncıda da kompozit malzeme var. ) ram boyası ve çeşitli rotor izi düşürme uygulamalarıyla bu araçların rcs'lerini oldukça düşürmeleri mümkün.
Ancak şu an bilmiyoruz yani nasıl olacağını, bunu biraz isterler de belirler. Ama içiniz rahat olabilir. Battlestar kardeşinizin hisleri bu siha'nın stealth bir iha olacağı ve yüzde 70'den fazla bir oranda en azından 4 sdb/2 gökdoğan bvr / 1x som-j sığacak ufak bir gövde içi silah istasyonuna sahip olacağını düşünüyorum.
Neden ?
1- Çünkü Mius stealth olmayacaksa, Akıncıyı 750 hp versiyonuyla yaptıktan sonra mius'un hiçbir anlamı kalmaz.
2- Çünkü flir,satcom, sar ve aesa radarı , hava-hava kabiliyeti , benzer taşıma kabiliyeti(hatta akıncı daha fazla) ve belkide mius'un 3 te 2 hızına ulaşacaktır örnekler var siz sitedeki 190 knot'a bakmayın o muhtemelen ilk 550 hp versiyonu.
3- Yani benzer kabiliyette sadece turbofan motorlu olsun diye uçak yapılmaz. Zaten bu sınıfta muharip olupta stealth olmayan fazla tasarım yok.
4- Kaldı ki hava kuvvetleri o bvr füzesini, som'u akıncı'dan atınca yüzde 100 stealth bir şey isterler.
5- Zaten F-35'in bu anlamdaki boşluğunu doldurmak önemli. Bunu da isteyeceklerdir.
6- Diğer yandan stealth bir siha yapıp gövde içi silah istasyonu yapmamak çok saçma olur.
7- Sen iha'ya flir'in yerine bile entegre eo sensör, ew pod yapıpta silahı kanata takarsan hiç bir anlamı kalmaz.
8- Zaten dikkat ederseniz muhtemel tasarımlarda hep hava alıkları ve nozzle uçağın üst tarafında , bunun ana amaçlarından birisi gövde içi silah istasyonunu daha rahat koymak ve yerden tespit edilmesini düşürmek.
9- Ancak tabi hedef 2023 koyulmuşken öyle x-47B gibi pahalı uçak motoru kullanan sesi aşan bir siha beklemek saçma olur.
10- Şu durumda kesin konuşmak saçma ancak yapılabilecek en doğru tespit şudur ki , Selçuk bayraktar abd'de çalışmış ve oraları iyi takip eden bir insan. İsterler konusunda da biraz Amerika'yı yeniden keşfetmiyor. Mesela Tb-2'yi predatöre eş motor gücü, hız, irtifa da vs. yaptı. Akıncı'da hedefi kas gücü olarak 450'lik motorlarla reaper'ı yakalayıp donanım anlamında ise geçmek . Mius'ta ise baktığımızda , motor seçimi ai-25 tlt Predator C avenger ile aynı hız isterleri , irtifa isterleri yakın , tasarımda nozzlleların üstte konumlanması vb. durumlar aynı . İşte bu yüzden Predatör C gibi ufak gövde içi silah istasyonlu, stealth maliyeti çok düşük 15-20m euro ve deniz versiyonu olan gemilerden kalkabilecek bir siha bekleyebiliriz ;
------------------------------------------------------------
Diğer yandan konu odağından bağımsız bir kaç notta belirtmek isterim ;
1- Sihalardan , seyir füzesi , kgk- hgk-lgk atmak bütün dünya bir yana abd'nin bile daha yeni yeni denediği şeyler diye gördüm. Biz bunu aksungur ve akıncı ile bir kaç sene için bunu başarırsak çok büyük iş yapmış oluruz. Siha teknolojinin potansiyelini tüm dünyaya canlı canlı gösteririz.
2- İha bağlantısındaki gecikmeden dolayı hava-hava muharebesi yapamazlar saptaması çok yanlış. Neden ?
- Bu uçakların ilk aşamada bvr yani radar güdümlü hava- hava muharebesi yapması bekleniyor. Gecikme ile kaçırılacak bir durum yok .
- Diğer yandan zaten çoğu stealth yapıda yakın muharebeye girmeleri zor diyebiliriz.
- Kaldı ki girdi diyelim hava-hava muharebesi anlık olarak vur vurma kararının alınıp uçağa iletilip uygulandığı bir durum değil. Anlayacağınız uçağı vur emriyle kaldırırsınız veya yarı yolda avcı moduna alırsınız , iff diye birşey var. Radarı var kaldı ki awacs iletişimi de var. Awacs'tan haritayı alır kendi radarıyla kesinleştirir iff sorgulaması yapar ve angajmana başlar eğer izniniz varsa.
- Ha ayrıca bu uçakların kızılötesi güdümle yakından savaş uçağı vurması için manyak akrobatik hareketler yapmasına gerek yok artık bizim irst olarak bildiğimiz uçağın ön tarafındaki gimbal olan ve hedefleri uzun menzillerde tarayıp tespit ve angajman sağlayan aletlerin uçağın ön arka, sağ, sol ve alt tarafına dağılmış olarak 360 derece ve kilometrelerce menzilli versiyonları var. Bunlar ıır menziline giren savaş uçaklarından tutun füze hatta yerden atılan spaag mermisini bile tespit ediyor ve savaş uçaklarına otomatik iir güdümü sağlıyor.
Sistemin ismi dass an/aaq-37 ;
Videoda F-35 direk arkasına aim-9x sallıyor ama ona da gerek yok , mach 0.8- mach 1 bir uçak direk tespit edip iir füzeyi genel vuruş hattına getirse bile kesin vuruş demektir bu çünkü özellikle aim-9x ve bozdoğan gibi iir güdümlü füzelerin vuruş vizör açıları çok yüksek.