Ford Otosan, 100 milyon dolara ilk ve tek kamyon motorunu üretti
Ford Otosan, Türkiye’de sıfırdan geliştirilen ve üretilen ilk ve tek kamyon motoru yeni nesil Ecotorq’un seri üretimine başladı. Fikri ve sınai hakları Ford Otosan’a ait olan motor 100 milyon dolarlık yatırımla Eskişehir İnönü fabrikasında üretiliyor. Yeni motor Ford Trucks’un modelleri ile Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya tüm dünyaya ihraç edilecek.
Ford Otosan, 100 milyon doların üzerinde bir yatırımla hayata geçirdiği yeni nesil “Ecotorq motor” ailesinin seri üretimine başladı. 320 Ar-Ge mühendisinin çalıştığı Ford Otosan Eskişehir İnönü fabrikasında seri üretimi başlayan ecotorq motor ailesi, yurtiçinin yanısıra yurtdışı pazarlara ihraç edilen Ford Trucks kamyon ve çekici modellerinde kullanılacak. -50 dereceden +50 dereceye kadar her coğrafya koşullarına uygun olarak geliştirilen Ecotorq motor; Ford Trucks modelleri ile Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya tüm dünyaya ihraç edilerek, Türkiye ekonomisine önemli bir katkıda bulunacak.
Koç grubunun böyle bir çalışması var,adamlar belli bir seviyeye gelmişler bile.Benimde aklıma neden Koç'a verilmedi diye bir soru geliyor?
TEKNOLOJİ İHRACATI
Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, bugün geldikleri noktada, Türkiye’de sıfırdan geliştirilen ve üretilen, ilk ve tek kamyon motorunu sunmanın gururunu yaşadıklarını ileterek şunları söyledi: “Geçmiş yıllarda teknoloji ithal ederken, bugün yüksek Ar-Ge yeteneğimiz ile teknoloji ihraç eder hale geldik. Ford Otosan, yeni nesil Ecotorq motorlarının dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de üretimi için JMC firması ile teknoloji lisans anlaşması imzalamıştı. Son 5 yılda 320 milyon doların üzerinde mühendislik ihraç eden şirketimiz, önümüzdeki dönemde yeni nesil Ecotorq’un da katkılarıyla yüksek katma değerli bu faaliyetini artırarak sürdürecek. Ford Otosan, Ecotorq ile dünya vizesi almış oluyor. Özetle, Eskişehir İnönü fabrikamızda ürettiğimiz yeni nesil motorumuz ile tüm dünyanın yükünü taşımaya talibiz.”
GLOBAL MÜHENDİSLİK
Ford Otosan’ın, üretim kabiliyetleri ve 1500’e ulaşan Ar-Ge mühendisi ile Ford’un global organizasyonunda gün geçtikçe artan önemde sorumluluk üstlendiğini de belirten Ali Koç, Ford Otosan’ın Avrupa’daki en büyük ticari araç üretim merkezi ve sektörünün en büyük Ar-Ge merkezine sahip olmasıyla dikkat çektiğini söyledi. “Şirketimiz Ford kamyon ve çekicilerinin, ilgili dizel motorları için global mühendislik çalışmalarının sorumluluğunu üstlenmiş durumdadır. 2010 yılında imzalanan anlaşma ile şirketimiz, kendi geliştirdiği ve ürettiği Ford Trucks çekici ve kamyonları için, 3 kıtada toplam 60 ülkede satış yapma, organizasyon kurma ve distribütör atama haklarına sahiptir. Bu doğrultuda, 2020 yılına kadar, 50 ülkede distribütörlük ve bayi ağı yapılanması tamamlamayı hedefliyoruz“ dedi.