Gönderen Konu: HÜRKUŞ PROJESİ  (Okunma sayısı 186967 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 679
  • 45
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #490 : 30 Nisan 2024, 18:06:26 »
A-10 soğuk savaşı döneminde sel gibi akan Rus tanklarını, zırhlı araçlarını vurmak için yapılmıştı.
Yüksek irtifalarda uçamaz, orta ve alçak irtifada uçacak şekilde tasarlandı. 1.Körfez Savaşında gürev yaptı, dağınık Saddam ordusuna karşı başarılı da oldu.

Sonrasında da lamba gibi söndü, Afganistan'da başarılı görev yapamadı, yaptığı sortilerde sınırlı sayıda kaldı, dağlı bölgede IHA'lar bolca kullanıldı, o coğrafya bu uçak için değildi. DAEŞ belasına karşı Irak ve Süriye'de suskun kaldı, sebebi MANPADS tehlikesi eskisinden daha tehlikeli boyutlara ulaşmıştı. Son Yemen'de terlikli ordusuna karşı hiç kullanılmıyor, oralarda uçan tabuttur, hatta saldırı helikopteri için de geçerli, A-130 gunship toplu tabuttur. Terlikli ordunun iyi kötü SAM füzeleri, bolca MANPADS var. A-130 ve A-10 modern zamandaki teröristlere karşı bile karşı artık zayıftır.

Youtube araştırın PKK/PYD omuzdan atilan füzeler ile Bayraktar vs gibi IHA'lari indiryor. İHA/dron kayipları pek umursanmaz, sonuçta insan kaybı yok ve ucuzdur, pilot eğitimi yok, bakımı A-10 gibi tabuttan ucuz, gelişmiş optikleriyle bu tabutun tespit edemediği hedefleri görebilecek kapasitesi var, tabut kadar silah yükü taşımasa da yüksek hassasiyetli silahları var.

Yukarıdaki yazdıklarım Su-25 için de geçerli!

Bu sene yaklaşık 200 adet A-10'dan 56 adeti emekli edilecek, kalanları ise 2-3 senede içerisinde 2030'lara kalmadan uçan tabut sahip olduğu topraklara kavuşacak. 

« Son Düzenleme: 30 Nisan 2024, 18:10:15 Gönderen: marmara »

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 763
  • 134
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #491 : 30 Nisan 2024, 22:01:10 »
Bazı arkadaşlar muharip uçak yetmezliğinden travma yaşamaya başladı her uçağı F-16 yerine koyup iş yapma fikrinde. Hava doktrinimiz insansız araçlarla keşif ve karaya atış olarak değişmişken kimse cepheye uçuş saati daha düşük ve pilot kaybı riskine girmez. Ayrıca 4-5 iha pilotuyla bir bölgeyi günlerce gözetleyip vurabilirsiniz.

Senaryo gereği 1 İHA pilotunuz olsun ve üsten 2 saat uzakta ateş bölgesi olsun. Önce bir uçağı gönderdin
Uçak kalktı (otomatik kalkış)
Hedef bölgesine intikal (otomatik pilotla)
Vuruş (lazerle işaretlenmiş hedefe pilot tarafından seçerek)
Dönüş (otomatik pilot)
İniş (otomatik iniş)

İha pilotu ara kontroller dışında 2-3 dk hedefe atış yapsa yeterli. Dolayısıyla 5 dakikada bir İHA göndersen bile terminal aşamada pilotaj gerekir. Yani 20 İHA kullanarak operasyon yaptığında iki personel koltuğunda oturarak bu işi halledebiliyor. Aynısını Hürkuş Hürjet veya F-16 ile yaptığında en az 20 pilotu uçakta görevlendirmiş ve sınır ötesinde riske sokmuş oluyorsun.

Bize çok daha fazla mühimmat taşıyan bombardıman uçağı ya da İHA lazım derseniz anlarım ama artık F-16’daki pilotun camdan poddan aşağı bakıp bomba attığı görevleri gereksiz buluyorum. Muharip uçağın şu an gerektiği tek durum hava hakimiyeti olur.

Hürkuş da çok iyi eğitim uçağı olur. Veya sivil bazı işlere yarar vs
« Son Düzenleme: 30 Nisan 2024, 22:02:05 Gönderen: ACE »

Çevrimdışı Bogü Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 612
  • 45
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRKUŞ PROJESİ
« Yanıtla #492 : Bugün, 00:05:12 »
Elmayla armutu ısrarla aynı kefeye koymaya derdindesiniz. F 16nin görev tanımı Sihalarin görev tanımı t 129larin görev tanımı ve temelinde yetenekleri birbirinden farklı.

Ani taarruzu siha ile nasıl yapacaksınız. Akincinin max hızı 100 km/saat. 4 saattemi K.Irak'a gidecek?

Israrla anlamıyorsun ama Hurkus C manpads menzilinin üstünde.
Zahmet edip araştırırsan teyit edebilirsin.

Neyse daha fazla cevap yazmayacağım Jandarma almış zaten ne kadar faydalı olacağını da görürüz.