Gönderen Konu: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu  (Okunma sayısı 94064 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2779
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #340 : 26 Eylül 2023, 01:15:07 »
Navalize yani denizcileştirme işinin kapsamının tam idrak edilmediğini düşünüyorum. Denizcileştirme dediğiniz şey, aklınıza gelen her sistemin yeniden tasarlanması ve üretilmesidir! Hiç öyle "ha" denilince olabilecek bir şey değildir, uzun sürecek pahalı bir iştir.

Denizcileştirilmiş FLIR mi yapacaksınız? Yeni isterlere göre, neredeyse sıfırdan tasarlayıp, başka türlü malzemelerle yeniden FLIR üreteceksiniz...

Denizcileştirilmiş Gökbey, civatasından motoruna kadar yepyeni bir Gökbey demektir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3692
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #341 : 26 Eylül 2023, 01:47:19 »
Navalize yani denizcileştirme işinin kapsamının tam idrak edilmediğini düşünüyorum. Denizcileştirme dediğiniz şey, aklınıza gelen her sistemin yeniden tasarlanması ve üretilmesidir! Hiç öyle "ha" denilince olabilecek bir şey değildir, uzun sürecek pahalı bir iştir.

Denizcileştirilmiş FLIR mi yapacaksınız? Yeni isterlere göre, neredeyse sıfırdan tasarlayıp, başka türlü malzemelerle yeniden FLIR üreteceksiniz...

Denizcileştirilmiş Gökbey, civatasından motoruna kadar yepyeni bir Gökbey demektir.
+1

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3692
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #342 : 26 Eylül 2023, 02:01:26 »
Helikopter lazım olsun hallederiz merak etme. Gemide kullanılan tek Türk malı elektronikler helikopterde mi var. AselFlir Radar denize uyumluda helikopterin elektroniklerini mi denizden koruyamayacağız.
Bu, öyle söylediğiniz kadar kolay bir iş değil Sn re.
Gemi yapılırken denize uygun malzemeler seçilerek tasarlanıyor.
Siz Atak T-129 ya da Gökbey helikopteri yaparken tasarımını karaya uygun yapıyorsunuz. Denize uygun yapmaya kalktığınızda her şeyi yeniden tasarlamak zorundasınız. Yoksa Gökbeyin üç beş parçasını değiştirmekle olacak iş değil bu.
Bu iş için, türbofan motoru için nasıl yeni bir proje başlattıysak, ayrı bir navalize helikopter geliştirme projesi başlatıp navalize bir helikopter ve motor geliştirmemiz gerekecektir. Olmaz değil. Ancak, navalizasyon Know-how bilgisi ve teknolojisi elimizde yoksa daha da uzun bir zamana ihtiyacımız olacaktır.
Neyse siz anlamak istemiyorsunuz gibi görünüyor. Daha fazla izahata da gerek yok o zaman.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2551
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #343 : 26 Eylül 2023, 02:11:31 »
Bizim deniz kuvvetleri için farklı yaklaşımlara ihtiyaçımız var aslında

Özellikle Deniz havacılık konusunda....

Biz hep fırkateyn,korvet, hücumbot,muhrip,lha,cv derken elimizdeki imkanlarla neler yapabiliriz bunun üstüne düşmüyoruz

Örnek;

1-Kıyı atmaca ile 0-300 km menzilde reddi alan
2-Kıyı çakır ile 0-150 km menzilde reddi alan
3-Kıyı kuzgun ile 0-180 km menzilde satürasyon saldırısı
4-kamikaze sidalarla 0-400 km reddi alan
5-sida'larla 0-250 nlos 0-sonsuz menzilde devriye keşif, elektronik harp görevi...

Yukarda saydığım unsurlar için gereken şey operatör yetiştirmek, üstün nitelikli denizcilere ihtiyacı yok

İkinci konu Deniz havacılık

Burda ihtiyacımız olan şey Anka3,KE,Akıncı, bayraktar tb3,aksungur vb. İhalar

Dönerkanat platformu

T929(Atak2),T629Atak1,5 ve T925

Sabit kanat

Burda ts1400 veya ts3000 turboshaft motoru önemli çünkü bu motorlardan geliştirilen veya geliştirilcek olan turboprop motor ile cn235 hatta bu uçağın gelişmişi cn295 tipi bir uçağa ihtiyacımız olduğunu düşünmekteyim; Özellikle Asuw ve asw görevi için ucuz yollu platform kazancı demek

Muharip jet

F16,F4,Kaan

Evet arkadaşlar uçak gemisi olmasa bile deniz kuvvetlerinin kendine ait jet uçaklarının olması gerekli özellikle kendine ait deniz sahasının havadan korunması adına...

Ve son olarak olması yada hayal ettiğim deni filosu şu şekilde


6 TF100
6 TF2000
6 type214
6 milden VlS'li
2 45 ton sınıfı siha-uçak gemisi
1 75 ton sınıfı siha-uçak gemisi

Kıyısal muharebe gemileri
16 İ sınıfı
4 milgem
10 hisar sınıfı
12 STM500
8 kılıç hücumbot
8 yeni tip hücumbot

Amfibi çıkarma filosu
2 Juan Carlos'lu
8 TCG sancaktar sınıfı

Gemi yeterli olacaktır (mayın avlama ve lojistik destek gemisi konusuna girmiyorum



Kısaca toparlamak gerekirse

Deniz havacılık
3 filo Ke
3filo Anka3
3 filo Akıncı
4 filo TB3
3 filo aksungur
3 filo F16
3 filo T929
3 filo T629

Gibi deniz hava gücü olursa

Birde;

6 sistem Atmaca-çakır
12 sistem kuzgun tj
Yeterli sayıda kamikaze sida

Elimizde yeterince gemi var mı? silah sensör grubu yeterli mi? değil mi ? Gemi inşaa programları gecikmeli mi? Değil mi? Gibi tartışmaları yapmayız

Kısaca herşey gemi,platform sayından ibaret değil...
Elimizde ikame yapabilecek onca yetenek var iken

« Son Düzenleme: 26 Eylül 2023, 12:51:27 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2551
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #344 : 26 Eylül 2023, 02:26:23 »
Şimdi deniz elektroniği geliştiriyorsun ve buna naviyonik diyorsun yani biz yıllardan beri savaş gemileri için elektronik geliştiriyoruz yada başka deyişle nemli,tuzlu ,korozyonlu çalışma şartlarına göre elektronik ekipman geliştiriyoruz yani işin elektronik boyutunda hiçbir sıkıntımız yok yaşamayız

Aynı şekil yıllardan beri gerek mrtp sınıfı kompozit gerek alimünyum gemi gövdesi ve bunları kaplaması, boyası üreterek ve sahaya sürerek yıllardan beri deyim yerindeyse nemli tuzlu, Korozyonlu ortamda çalısabilcek ve etkilenmiyecek malzeme kültürü anlayaşımız var demektir...

Eee şimdi sorması ayıp bizim için navalize helikopter üretmenin nesi atla deve oluyor orasını anlamadım..

Sadece sertifikasyon için zaman meselesi olsa gerek..

Kısaca gözümüzde büyütüp ense karartmaya gerek yok

Sadece kara versiyonlarına göre baya tuzlu fiyatları olcağı aşikar...
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2023, 14:55:54 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2779
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #345 : 26 Eylül 2023, 03:34:18 »
Eee şimdi sorması ayıp bizim için navalize helikopter üretmenin nesi atla deve oluyor orasını anlamadım..

Atla deve kısmı şu: Yeterli insan gücü ve para yok. Çünkü çok daha yaşamsal ve devasa bir proje var, acilen bitirilmesi gereken. Adı da Kaan. Denizcileştirilmiş Gökbey helikopteri ivedilikle lazım olsa dahi, onu 10 yıldan evvel üretemeyiz.
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2023, 10:02:53 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7830
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #346 : 26 Eylül 2023, 11:01:39 »
Arkadaşlar navalize helikopterlerde
Korozyona dayanıklı gövde
Korozyona dayanıklı aviyonikler

Yeterli diye biliyorum

Sn Yaşar 4-5 yıla navalize helikopter yaparız

Çünkü 4-5 yıla navalize uçak (hürjet) yaparız; diyen devlet yetkililerinin olduğu ülkede navalize helikopter yapmak sıkıntı olmasa gerek

Ayrıca Aw101yada nh101 barbaros ve" İ"lere sığmayabilir

Dünya'daki hangi NAVY helikopterler İ sınıfının hangarına sığıyor? Herhalde İ sınıfını tasarlarken bunu hesap etmiştir mühendisler...

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2551
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #347 : 26 Eylül 2023, 11:51:04 »
Bizimkilerin ekseni ABD

Anca seahawk ile AB 412 sığar

Birde Aw149 gibi helikopteri navalize ederlerse olur.

Mesela T925 in fırkateynlerin hangarlarına sığmayacağı belirtilmişti.Aw101 de aynı sınıf

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #348 : 26 Eylül 2023, 12:09:01 »
Gökbey ve TUSAŞ üretim kapasitesi konusunda karamsar değilim. TUSAŞ çok verimli taşeron kullanıyor. Yine kendisi de devlere taşeronluk yapıyor. Bir sıkıntı çıkmaz ama çıksa da ya kendisinin taşeron olduğu işleri azaltacak, yada taşeronlarını artıracak. Yurtdışı ile işbirliği de bir miktar taşeron bulma amaçlı.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #349 : 26 Eylül 2023, 13:22:46 »
"Eee şimdi sorması ayıp bizim için navalize helikopter üretmenin nesi atla deve oluyor "


o derece atla deve değil zaten, fakat Gökbey'i  navalize etme  yolu seçilir mi?  onu iyi düşünmek gerek.
genel olarak yapılan yorumlarda hep atlanan bir nokta var,  Gökbey  daha ziyade sivil  kullanım için üretiliyor,  ittirmeyle hafif zırhlandırarak filan  düşük  askeri profilde de kullanılabileceği değerlendirilse de, bir seahawk  gibi  yüksek askeri profilde kullanılabilir mi?
yani muhtemelen Gökbey'in navalizeleştirilmesinden  çok daha ciddi bir kapasite meselesi olabilir,  unutulmamalı ki,  Gökbey'i  uçuracak TS1400  sivil sertifikasyondan geçiriliyor.
kısacası Gökbey  safkan bir askeri helikopter midir  ki,  bu helikopteri  navalize etmek  mantıklı görünsün?
Gökbey varken niye Sikorsky   aldık mesela?

ha,   ülke  içinde  navalize etmek konusunda yeterli  kapasite  olduğu görüşüne ben de katılıyorum,  yoksa bu  kadar şey nasıl olacaktı?
çok sıkışırsak  Gökbey de  navalize edilir;  ama Gökbey ancak Gökbey kadar  askeri görevlere uyum sağlar.
karada Sikorsky,  denizde  bir seahawk    profilinde kullanılamaz.

ille de gerekiyorsa,   safkan bir askeri helikopter tasarlamak yerinde olabilir.
   

ek:
neden bu kadar kelimenin altını çiziyor?