TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ

<< < (132/132)

putty:
TS1400 için müdür bey yılların motor üreticileri şu kadar zamanda yaptı biz bu kadar zamanda yaptık gibi bir şeyler demişti ama dönüp dolanıp ürünün toplam hazır olma tarihi aşağı yukarı mantıklı hale geliyor. Eleştirmiyorum öylede olsun zaten normal olan gerçekleşiyor

serkan1976:
ABD , T-700 'den T-901'i geliştirdi...Adamlar Sikorky'den Apache'ye kadar hep bu motora geçiyor.

Biz niye TS-1400'ü geliştirip yakıt tüketimi ve güç olarak artırmayla ki...

Gökbey'in performans ve güvenilirliği de artar bu gelişmeyle...

2000-3000 hp güç aralığında büyük bir turboşaft motor açığımiz var neden kimse bu ihtiyacı görmek istemiyor...En az 5000 motor ihtiyacımız var bu güçte...

Merzifonlu:

--- Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Nisan 2024, 11:34:53 ---ABD , T-700 'den T-901'i geliştirdi...Adamlar Sikorky'den Apache'ye kadar hep bu motora geçiyor.

--- Alıntı sonu ---

Geçmiyorlar. O mevzu bildiğim kadarıyla askıya alındı.

Motor ihtiyacımız, 2000-3000 HP aralığında var, evet. Ama TF-35000'e daha acilen ihtiyaç var. Ekipler ve para o işe ayrılmış durumda şu anda.

Yasar:
Sn Serkan1976,
Daha öncede yazmıştım; TS1400 motoru radyal hava akışlı. Bu motorlarda 2 kademe ötesine geçiş mümkün değil. Yani bu motoru geliştirmek zor. Ufak tefek modifikasyonlar ile biraz daha yüksek güç belki alınabilir. O kadar.
Ama çapını büyütüp motoru yeniden tasarlarlarsa belki daha güçlü bir motor yapabilirler. O da limitleri zorlamanın ötesine geçemez.
Ama bize T700 motoru gibi çoklu kompresör kademesi olan eksenel hava akışlı motor lazım.
Onun için de Sn Merzifonlu’nun yazdığı gibi para ve insan kaynağı bulmak gerekir.

serkan1976:

--- Alıntı yapılan: Yasar - 19 Nisan 2024, 14:26:00 ---Sn Serkan1976,
Daha öncede yazmıştım; TS1400 motoru radyal hava akışlı. Bu motorlarda 2 kademe ötesine geçiş mümkün değil. Yani bu motoru geliştirmek zor. Ufak tefek modifikasyonlar ile biraz daha yüksek güç belki alınabilir. O kadar.
Ama çapını büyütüp motoru yeniden tasarlarlarsa belki daha güçlü bir motor yapabilirler. O da limitleri zorlamanın ötesine geçemez.
Ama bize T700 motoru gibi çoklu kompresör kademesi olan eksenel hava akışlı motor lazım.
Onun için de Sn Merzifonlu’nun yazdığı gibi para ve insan kaynağı bulmak gerekir.

--- Alıntı sonu ---

Hatırladım Sayın Yaşar... Ama T-129 içinde modifiye edilmiş bir TS-1400 çok da gerekli değil görüşüne katılmıyorum...Dünya'nın bin türlü hali var , ABD'nin motor temininde sıkıntı yaratmayacağını bilemeyiz ve T-129'un  T-929'dan daha çok ihracat potansiyeli olduğunu düşünüyorum...

Pakistan T-129 temininde ABD motor ambargosu sorununu aşamadık mesela... ABD motorlu isteyen/ABD'nin OK verdiği ülkelere Honeywell motoruyla ; ABD'nin onay vermediği ülkelere TS-1400 ile satılabilir... Her ülkenin T-929 gibi ağır savaş helikopteri isteği olamaz , tam tersi light bir savaş helikopterinin daha çok talep göreceğini düşünüyorum...

TS-1400'ü Sayın Yaşar'ın yukarıda dediğiniz gibi biraz daha malzeme bilimi eklemesiyle geliştirip rahatlıkla 2000 hp sınırına dayayabilir T-129 yanında GÖKBEY'in performansını iyice artırıp satış rakamlarını daha da yukarı çekebilir...

Navigasyon

[0] Mesajlar

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git