estağfurullah ne kızması,ancak benim altını çizmek istediğim şey neye benzeyeceği değildi zaten.sayın enes38 tek platform hedefi olduğundan bahsetmiş benim paylaşımımın ardından,aslında forumduda yapılan bir yanlılşlığı kanımca tekrar etmiş zaten bende buna dikkat çekmek istemiştim.hedeflenen iki platform var aynı kavramsal tasarım sürecinde masada.bunu ben söylemiyorum ssm söylüyor hatta söylemiyor bizzat hedef veriyor tai ye bunları yap diye.bakınız;
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/ucak/ozgun/Sayfalar/JetEgitimTxFx.aspxnediyor ssm t-38 lerin ve f-16 ların yerine geçecek platformlar.çoğul kullanmış ve isimlendirmiş hatta tam anlaşılsın diye t-38 yerine geçeceklere tx projesi,f-16 yerine geçeceklerede fx demiş.yani tf-x projesi diye bişey yok tx ve fx projeleri var.zaten t-38 ve f-16 tılar farklı platformlar farklı işler için kullanılıyorlar,hatta biri üzerinden diğerine gitmek tasarlamak diye bişey dahi mümkün değil kanımca.her ikisi içinde farklı tasarım farklı üretim şekli,hattı gerektirir.yani minibüs üzerinden şehirler arası otobüs,o otobüs üzerindende minibüs tasarlanmaz.Korelilerde öle yapmış,amerikanıda vs..milletide.dünya üzerinde böyle bir örnek varmı bilmiyorum.
ancak diyebilirsinizki ikisi içinde aynı tarihler hedef verilmiş 2020 ve sonrası doğacak ihtiyaçlar denilmiş.doğru ama bu iki platformunda aynı tarihlerde üretileceği anlamına gelmez zaten bu bir üretim projesi değil tasarım prototip üretme projesi,dolayısıyla önce bir jet eğitim uçağının tasarlanıp,prototipinin uçması büyük ihtimal.mesela paralel hareket ettiğimizi düşündüğüm Korelilerde öyle olmuş.önce kt-1 ortaya çıkmış(bizdeki karşılığı hürkuş),sonra t-50 golden eagle(bizdeki karşılığı tx projesi),sonrada allah kısmet eder görürsek kfx(bizdeki karşılığı fx projesi) ortaya cıkacaktır diye tahmin ediyorum.