Kompozit gövde daha hafiftir. Ancak üretim yöntemine göre bölgesel dayanımları değişebilmektedir. Isıl işlem gibi malzeme dayanımı düzenlenmesi yapılamadığından tanecik veya takviye dizilimi yapıldıktan sonra düzenlenemez. Ayrıca büyük gemilerdeki gibi bloklar halinde üretilip birleştirilemez. Kompozit kalzeme üretimi için 1 tek kalıp üretilmesi gerekmektedir. Rüzgar türbinleri örneğin uzunluğu her ne olursa olsun tek parçada üretilir. Bu yüzdendir ki küçük tekne ve yatlar kompozit gözdeden üretilirken, ağır tonajlı gemiler çelik gibi metaller kullanılarak üretilir. Ancak bölgesel hasarlar karşısında, örneğin delik aşınma vs orasının tamiri metal malzemeye göre çok daha kolaydır. Metallerde bütün yüzey değiştirilirken, kompozitte deliğin içerisi doldurulabilir.
Kompozit malzeme kullanılarak ağır tonajlı gemiler üretimi belki zor olabilir ancak 1000 ton 76 metre civarında bir gemi üretilebilmesi için bu buyutlarda tasarıma göre birkaç adet kalıp tasarlanması gerekmektedir. Kalıp da çok maaliyetli bir şey olduğu için ekonomik olarak geri dönüşünün olabiliyor olması lazım. Belki çok sayılarda yapılabilirse tercih edilebilir. ya da benim bilmediğim başka bir etken de olabilir tabiki büyük tonajlı gemilerin kompozitten üretilememesinde. üstadlar belki daha fazla ayrıntıya girerek bizler aydınlatırlar. Okuduğunuz için teşekkür ederim.