Arkadaşlar hemen enseyi karartmayın. Koskoca Türk Deniz Kuvvetleri sadece propaganda için veya özel istekler amaçlı uçak gemisi yapacak bir donanma değil. Bu gemilerle Tf-2000'lerde yüzecektir.
Diğer yandan koskoca donanma açılı pist koymayı unutmaz herhalde. İlk olarak resimde o bölgede bir çıkıntı var ama o tarafa pist izi olmadığından böyle değerlendiriliyor.
Şimdi biraz sesli düşünmek gerekirse bu gemi stobar olacak yani short take-off but arrested recovery, yani ski-jump ile kalkılıp kanca ile inilecek.
Catobar gemilerde ikincil pist aynı anda 2 uçağı kaldırmak veya birini kaldırıp diğerini indirmek amaçlı yapılır. Stobar uçak gemilerinde ise amaç uçak gemisinin ada tasarımından dolayı özellikle vikramaditya gibi sonradan çevrilen gemilerde çaprazdan hızlanıp olabilecek en uzak mesafeden ski-jumpa çıkmak amaçlı yapılır. Ayrıca inerken açılı pistin konma amacı inen uçağın kıçtan direk ski-jumpın olduğu doğrultuda inememesidir çünkü o hat üstünde uçak park alanları vardır. Bu yüzden diğer çıkıntıya inerler. Yinede her halükarda uçaklar teknik olarak aynı anda kalkamaz ve birisi inerken diğeri kalkamaz.
Ama bizim görülen dizaynda çok geniş bir pist olduğundan uçak rahat inebileceğinden ve katapult olmadığından iki tanede aynı anda kalkamayacağından dolayı gerek yok gibi duruyor.