Özgür F16 kapsamında yapılabiliryorsa tüm aviyonik ve yapısal parçaların yerli olarak imal edilmeli bu sayede F16 konusunda dışa bağımlılık sıfırlanır, hatta T129 atak helikopteri gibi f16'nın fikri ve mülki haklarıda satın alınabilir
Fikri ve mülki haklarını vermezler. Almaya'da gerek yok. Keza Hürjet var. Tabi hürjet hiçbir zaman F-16 kadar agresif olamaz ama güzel bir gap-filler olacak. F-16 modernizesinde önemli olan bazı noktalar var. En önemlisi tüm uçaklarımızın mümkünse özgür modernizesinden geçmesi geçemese bile block-30'ların komple geçmesi ve ccip ile block 50+ aviyonik seviyesine çıkmış 40 ve 50'lere aesa radar takarak onları viper aviyonik seviyesine çıkartmak.
Diğer bir önemli konu ise Bombardıman yapacak F-16'larla Hava Önleme yapacak F-16'ları ayırmak. Şunu bir anlamamız lazım. 4. nesil uçaklarda bir uçak benzer görev yükü ile aynı anda hem hava hava hemde hava yer görevlerinde başarı sağladığından değil, farklı görev yükleri ile kara saldırı ve hava önleme görevi yapabilen bir uçak olduğundan multirole deniliyor. Yani şöyle deyim cft'leri ek yakıt tanklarını , podları , hgk'yı ve amraamları yüklenmiş kalkan bir f-16 block-50+'yı bir blok 30 kısa menzilde çiğ çiğ , aynı radara sahip olmaları şartıyla kısa ve uzun menzilde çiğ çiğ yer. Çünkü o kadar yükle artık o uçaktan manevra, itki /ağırlık ve tırmanma olarak pek bir şey beklemiyorsunuz.
Şimdi burada CFT'lerin F-16'ları anlamlandırmakta güzel bir alet olduğunu düşünüyorum. Umarım F-16 özgür projelerinde israil gibi yerli bir cft modülünü uçaklarımıza entegre edebiliriz.
Cft'nin önemi nedir ?
Arkadaşlar cft her biri standart ufak yakıt tanklarından 1.5 katı oranında daha fazla yakıt taşır. Yani sizin F-16'nızda Cft + Harici yakıt tankı + Som/kgk varsa F-16'nız uzun menzillere ulaşıp dahada uzunlara mühimmat sallayabilen bir derin darbe uçağına dönüşüyor (Her ne kadar F-15 gibi çok yüksek irtifadan yapamasa'da) , Eğer Sadece Cft ile uçar ve harici yakıt tankı kısmına ek hava yer mühimmatı eklerseniz F-4 ler yerine çok güzel bir stop gap bombardıman uçağı elde edebilirsiniz. Bitti mi hayır, sadece cft ve 6 amraam + 2 sidewinder ile uçarsanız kısa orta menzil hava hava önleme uçağı ve eğer cft + harici yakıt tankı + 4 amraam + 2 sidewinder uçarsanızda uzun menzilli bir hava önleme uçağınız oluyor.
Burada bana göre Önemli olan 3 ana etmen var. Aesa radar, CFT, Podlar .
Şimdi elimizde 240 civarı F-16 Hadi 60'da Hürjet olsun. F-16 Block 40 ve 50 ler ccip + aselsan aesa radar ile block 70 aviyonik ayarına çıkmış, Blok 30'larda özgür + aselsan aesa radar ile blok 70 ayarına çıkmış , Hürjet ise standart olarak aynı aesa radarı, pod ve silah altyapısı , jchms kask ve cft + dorsal spine içinde mehpod'daki sistem ile geldiğini düşünelim.
Şimdi bizim bu filo'da Hava Önleme, Derin Darbe/Sead, Bombardıman, Hafif Bombardıman- Anti Gemi görevlerini yapacak uçaklara ihtiyacımız var.
Ben olsam şöyle planlarım.
Envanterdeki net sayısı bilinmesede 40'a yakın F-16 Block 30 Özgür ve 40 adet Aesa radarlı 50+ seviyesindeki Block 40 F-16'yı Spews pod + Cft + 6 amraam/gökdoğan + 2 aim-9x / bozdoğan ile Hava önleme filoları ağırlıklı uzmanlaştırırm.
Yine 40 civarı Aesa radarı takılmı F-16 Block 50+'yı cft + harici yakıt tankı + 2 som veya akbaba ve Mehpod ile ile derin darbe + Sead amaçlı görevlendiririm.
Geriye kalan 160 civarı 50+ seviyesi ve aselsan aesa radar ile block 70 viper seviyesine yakınlaştırılmış block 40 ve 50'yi de Cft + aselpod+ mehpod ve yerli hava yer mühimmat ilesi ile kısa-orta menzil bombardıman , taktik ve test filoları olarak görevlendiririm.
40-60 arası hürjet'i ise malum motorundan dolayı (ej-200 olsa bile ) av-önleme'den çok daha hafif taaruz ve som-j'ler atmacanın havadan atılan versiyonları çıkarsa anti-gemi görevlerinde kullanırım.
Bizi güzel idare edebileceğini düşünüyorum.