"Hibrit sistem transmisyon" kavramını biraz açar mısınız ? Nasıl oluyor bu hibrit transmisyon?
"Hibrit transmisyon" değil, hibrit sistem.
Hibrit sistemde dizelden alınan güç, mekanik dişli kutusu yoluyla, doğrudan tekerlere/paletlere aktarılmaz. Onun yerine önce dinamo vasıtasıyla elektrik gücüne çevrilir. Elde edilen elektrik enerjisiyle, tekerler/paletler elektrik motorları tarafından hareket ettirilir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avantajları:
a) Vites geçişleri yumuşaktır. Paletlere giden elektrik enerjisini kontrol etmek, mekanik enerjiye nazaran daha kolaydır. Vites geçişleri yani hızlanma, güç elektroniği ekipmanlarıyla, elektrik motorlarına giden elektrik akımı kontrol edilerek sağlanır.
b) Modern tanklarda yüksek miktarda gereken elektrik enerjisi, sistemin yapısı gereği, ara bir çözüme gerek kalmadan üretilir.
c) İlk kalkışlarda görülen ani yüksek akım gereksinimi sorunu bir şekilde çözülebilirse, çevik bir tankımız olur. Çünkü elektrik motorları maksimum tork değerine sıfırdan ulaşabilirler.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dezavantajları:
a) Görece yeni bir teknik olduğundan, en azından ilk yıllarda, bakım ve idamesi karmaşık olabilir.
b) Ciddi bir yangın ve elektrik kaçağı riski içerir.
c) Elbette tanklarda ilk uygulayanlardan biri olacağımız için, ilk başlarda bol bol arıza vs ile karşılaşacağız! Üreticiler ve tasarımcılar, sistem oturana kadar epeyce bir küfür yerler kullanıcıdan...