Şimdi biliyoruz ki F-35'le bazı sorunlarımız var. Alım , kullanım güvenliği vs. Ayrıca bize fayda oranında bana ait bazı kuşkular var. İlk F-35'ler satılmazsa nasıl bir plan izleyebiliriz ona bakalım. Biz her ne kadar göremesekde aslında biraz meşakatli ve riskli olsa da elimizde bir ikinci plan var.
Bu plana göre, bir sabah uyandık ve abd Türkiyeye F-35 vermeyeceğini deklare etti ;
+ F-4'lerin envanter dışına çıkması lazım F-4 filolarının yerine 2 filo f-16 filosu kaydırıyoruz. F-16'lar f-4'lerle karşılaştırıldığında silah yükü, hız, menzil ve irtifa olarak çok fazla bir fark yok, uçurum asla yok. Hatta kgk/hgk/lgk gibi akılı mühimmatlar sayesinde çok fazla serbest düşüş genel maksat bombası taşımaya gerek kalmadığından çok ciddi bir zafiyet yaşatmamasını bekliyorum. Kaydırılan 2 F-16 filosunun yerine de büyük bir hızla Hürjetler ile doldurulabileceğini düşünüyorum. Ben Fa-50 seviyesinde ki bu uçak 4. nesil savaş uçağı olarak nitelendiriliyor- bir uçak bekliyorum. Aesa radar, aselpod ve akıllı mühimmatlarla her ne kadar f-16'dan ful hız, irtifa , manevra kabiliyeti kadar daha makul bir uçak olacaksada mühimmat ve elektronik altyapısıyla f-16'ları aratmıyacağını düşünüyorum. Zaten sihalarda bayağı yük aldılar f-16'lardan.
+ Artık f-35'ler yok Lhd'lerde hangi uçağı kullanacağız ? Arkadaşlar teoride f-18 , rafale-m ve bunun gibi uçaklar ski-jump rampasıyla yardımsız kalkmak için 180 metre'ye ihtiyaç duyuyorlar. Anadolu ve trakya 231 metre. Keza İns vikramaditya'da mig-29 gibi tf-x ile benzer ağırlık itki oranına sahip uçaklar gemi daha uzun olsada takribi bu kadar bir uzunluktan kalkıyor. Hele ki thrust vectoring olursa tf-x 'de bu mesafe daha da azalır. Eğer geri iniş olarak kurtarma halat sistemini de kurarsak anadolu ve trakya ya pratikte catobar sistemini kurmuş oluruz ve tf-x'i bu uçaklardan kaldırırız. Tabi tf-x'in katlanır kanatlı deniz şartlarına uygun bir versiyonunu yapmak gerekir ama o uçağı yaptıktan sonra onu yapmak o kadarda zor değil.
+ İki sorunu'da çözdük. Tek ne kaldı Tf-x çıkınca ne olacak ? Arkadaşlar kağıt üstünde Tf-x her ne kadar hava-hava uçağı olarak tasarlansa da hava-yer görevlerinide aynı derecede etkili yapacağına eminim. Keza ihtiyacı olan herşey var. Çift motor, Yüksek iç istasyon taşıma kapasitesi, uzun menzil, yüksek irtifa , hız, geniş gövde, dahili f-35'deki eots benzeri elektro optik sensör (burun altında), gelişmiş aesa radar. F-35 yerine hava-yer görevlerinde Tf-x kullansak inanın hiçbir şey kaybetmeyiz hatta yerli olması muhteviyatıyla güvenlik ve ekonomik anlamda kazanırız. Şöyle bir bakış açısı var bazı arkadaşlarda . Sanki f-35 bizim bilmediğimiz çok gizli ve gelişmiş özellikleri varmış ta biz onu almasak çok şeyden olacakmışız gibi bir hissiyat en basitinde eziklik psikolojisi var. Arkadaşlar F-35 a/b/c modelleri olan stealth gövdeli , gelişmiş elektronik a/d yapabilen güçlü radarlı bir saldırı uçağı. Aynılarını tf-x de kağıt üstünde yapabilir.
------------------------------------------------------------------------
Şimdi gelelim 2. konuya =
Üstteki bahsettiğim konuyu yaparsak ne kaybederiz, ne kazanırız ?
Ne kaybederiz =
---------------------------
+ Stealth 5. nesil bir savaş uçağına sahip olmak için biraz daha bekleriz.
+ Hürjetlerle idare etmek zorunda kalabiliriz.
+ Anadoluyu biraz modifiye etmek zorunda kalırız.
Ne kazanırız =
-----------------------------
+ Sadece Amerikanın istediği ülkelere karşı değil her ülkeye karşı kullanabileceğimiz bir uçağa sahip oluruz.
+ Savaşın başında ve ortasında dışardan bir elle kullanım dışı kalması riskine sahip bir uçağa sahip olmayız. Birbirimizi kandırmayalım. Bu uçaklar komple elektronik ve bir çok sisteme bağlı bir uçak. Böyle birden bom diye patlamasa da çok kolay uzaktan downgrade edilebilecek veya kullanılmaz hale getirilebilir bir uçak. Yanında taş devri teknolojisi gibi kalan f-16'larla bile zamanında neler yaşadık. Ona yerli bir modernize yaptırmamak için neler yaptılar. Demek ki bir durum vardı.
+ Maliyet olarak çok daha kazançlı çıkarız. Ben tf-x'in birim maliyetinin f-35'den daha az olacağını düşünüyorum. Ve paranın genelde yerli şirketlere ve oradan vergi yoluyla bir kısmınında devlete döneceğinden binen yükün daha da azalacağını düşünüyorum.
+ Lhd lerimiz hava-hava kabiliyeti daha güçlü bir uçak taşır.
+ Bombardıman filomuz hava-hava kabiliyeti daha güçlü bir uçağa sahip olur.
+ Altyapı ortaklığından bakım, eğitim vs. maliyetleri düşer.
+ Tf-x projesinin gelişimine daha fazla kaynak ayırırız.
+ Tf-x daha çok üretilir buda ihracat potansiyelini arttırır.
Vs. vs. daha çok maddeler yazılabilir buraya.
-------------------------------------------------------------------------
Toparlarsak F-35 alınmazsa ne avrupaya kul olmadan nede altyapısı, kullanımı maliyetli rus uçağı almadan disiplinli , akıllı bir planlamayla daha hayırlı bir yola yelken açabiliriz.