Sayın VLS,
TB3 uçağında kısa mesafeden kalkış için PD222 motorunun kullanılacağını sanıyordum; ancak şu ana kadar verilen demeçlerde hep pd170 deniliyor.
bu konuda paylaşabileceğiniz bir bilgi var mı?
çünkü PD222 kalkış anında belirli bir süre 220bg güç verebiliyorsa ve kısa mesafeden kalkacak bir uçak yapıyorsan, o uçakta o motorun kullanılması beklenir.
gemiden kalkacak modelde PD170 mı 222 mi olacak?
bir de, TB4 dediğiniz firmanın iç projesi mi? yoksa yabancı ortaklı mı?
benim tahminim, çift motorlu ve gövde içinde Kemankeş filan taşıyacak bir şey olabilir.
---
umarım TB3 ve üzerindeki sistemler sadece stratejik ortaklara satılır.
TB3 ile birlikte, katlanabilir kanat ve kısa mesafeden iniş kalkış yapan, özel maksat uçakları sınıfına girmiş oluyoruz.
tahminen üzerinde AF500 c olur bunların artık.
silah yükü olarak da, Kemankeş tarzı yenilikçi silahlar filan.
bu saydığım üç başlıkta, parası olan herkesin bu teknolojilere ulaşmasını doğru bulmuyorum.
TB2 ve Anka için o dönem artık geçti; ama bu uçaktan itibaren sıkı bir ihracat rejimi uygulamalı devlet.
sadece uçağa da değil, AF500 c ve Kemankeş gibi tamamlayıcı teknolojilerde de sıkı bir ihracat rejimi yerinde olur.
madem ki uçak seçmek bir yerde pakt seçmek, bizden olmayan, bizim stratejik ortağımız olmayan hiç kimse bu özel teknolojilere bizim üzerimizden erişememeli.
bunlar, sadece Türkiye'nin stratejik ortaklarına sunulan özel teknolojiler olursa, işte o zaman tıpkı bir Patriot veya F35 gibi, ülkenin dış politikasında bir mıknatıs halini alır orta vadede.
bunun iktisattaki karşılığı malum, neden 1kg altın 1kg demirden daha kıymetli?
çünkü altın az bulunuyor.
geliştirdiğimiz teknolojiler ne kadar az bulunursa, itibarımız ve kıymetimiz o kadar artar.