18 Mar, 2012 | Kategori: Hava Savunma Sanayi |
kilincoezge@googlemail.comFransız Hava Kuvvetleri (Armée de l`Air)’nin havadan elektronik harp ve taktik keşif görevlerinin belkemiğini oluşturan emektar Mirage F1 CR platformları artık tarihe karışıyor ve 2014 yılından itibaren bu görevi 400 kiloluk ASTAC podları entegre ve sertifiye edilen Mirage 2000D uçakları devralıyor.
Fransız Hava Kuvvetleri bünyesinde 70′li yıllardan itibaren zamanının son derece başarılı bir konsepti olan Mirage III yerine geçen emektar, halen 17 adet Mirage F1CR uçağı bu görev amaçlı kullanılıyor.
Öte yandan Mirage 2000 platformu en son Hindistan’da tarihi başarısını kısmen gölgelemiş ve geçtiğimiz 24 Şubat ve 5 Mart tarihlerinde iki hafta içinde iki adet Mirage 2000 uçağı düşmüştü.
Söz konusu iki kaza da Hindistan’ın, 126 uçaklık ve 12 -20 milyar ($ABD) dolarlık MMRCA savaş uçağı ihalesi kapsamında Fransız Dassault firmasının Rafale uçağını dünyadaki ilk ülke olarak geçtiğimiz ocak ayı sonunda seçmesinin, dolayısıyla bu kararını 31 Ocak 2012 tarihinde kamuoyuna açıklamasını takiben cereyan etmişti.
Hindistan’ın MMRCA ihalesinde en son F/A-18 Super Hornet (Blok II), F-16 E/F Fighting Falcon veya gayrıresmi adıyla “Super Viper” (pratikte Blok 60, pazarlama taktiğiyle Blok 70), JAS-39 Gripen NG ve MiG-35 ”Super Fulcrum” (NATO kodu: Fulcrum-F) uçakları elenmiş ve finale Eurofighter/Typhoon ile birlikte, en sonunda nihayet seçilen Rafale uçakları kalmıştı.
GPS güdümlü GBU serisi serbest düşüş mühimmat yüklü bir Mirage 2000D