Sayın Yaşar , öncelikle sizin yaşınızı "Yaşar"nick name den tahmin etmem mümkün değil herhalde bunu anlayışla karşılarsınız...
Diğer yorumlarınıza gelince , yukarıda yazdığınız tüm bilgileri okudum katıldığım ve katılmadığım noktalar var haliyle...
Ama yorumlarınızı okuyunca " hâlâ anlatmak istediğimi ifade edemediğimi veya sizin anlamamakta ısrar ettiğinizi"düşünüyorum....
Benim argümanım şu düşünceye dayanıyor...
"Batı , sen ne kadar uçak motorunu Türkiye'de ortak üretim veya doğrudan satış garantisi ile elde edersen et , istediği anda bu tedarik zincirini engeller"
Bu görüşüme katılmıyorsanız zaten tartışacak bir şey yok... Örnek Kapı gibi F-35 sözleşmesine rağmen F-35 alamamamız,Fransanın Mistral'leri Ruslara vermemesi ,Altay motor veya T-129 motor ambargosu vs. vs. vs.
Bu örnekler gösteriyor ki Batı bloğu herhangi bir anlaşmazlık durumunda ambargoyla seni zor durumda bırakıyor...
O halde yapılacak şey ; Hürjet özelinde konuşursak alternatif bir kaynağa yönelmek... Yani en azından Türk hava kuvvetlerindeki 1 uçağımız Batı menşeili bir motor kullanmasın. Yerli motor gelene kadar Çin veya Rus motoruyla uçsun... Tamam bu motorlar Batı motorları kadar uzun ömürlü değil ama olası bir ambargoda en azından işimizi görür...
_________________________________________________
RR her ne kadar İngiliz üretimi olursa olsun , ben özellikle ABD'nin istediği anda bir rest çekerek bu tedarik zincirini rahatlıkla engelleyeceğini iddia ediyorum... Ben bu görüşümde ısrar ediyorum...