Gönderen Konu: Türk Uçak Gemisi (TAC)  (Okunma sayısı 7048 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı HKY

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 42
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #90 : 20 Şubat 2024, 01:08:48 »
Selamlar

1.Öncelikle işletme giderleri için bazı rakamlar verilmiş. Ancak bu işin Amerika'daki maliyeti ile Türkiye'deki maliyeti aynı değil.

2. Nükleer itki sisteminin klasik sisteme göre "ucuz" olacağı iddia edilmiş ancak İngilizlerin Queen Elizabeth gemileri nükleer enerji masraflı ve yüksek insan gücü gerektirdiği için İEP (Integrated electric propulsion) kullanıyor.

3. COGAG itki sistemi olarak zaten TEİ'nin bakım onarım işini aldığı, Ada ve İstif sınıflarında kullanılan 4 adet LM2500 motoru büyük olasılıkla tercih edilir. Alternatif olarak İngilizlerin İstif sınıfı için önerdiği Rolls Royce MT30 gaz türbini kullanılabilir.

4. Gemi üzerinde Kızılelma ,Anka3 insansız sistemleri ve t625 , t925 helikopterleri ile devreye girer. Eğer F414 motoru alınabilirse bir "süper-hürjet" görebiliriz. Aksi taktirde -şahsen- çift tf-10k motorlu insanlı bir kızılelmanın TAi-Baykar ortaklığında geliştirilmesini çok isterim. F-35 almayan veya alamayan herhangi bir ülke 50-60 milyon dolarlık ,stealth, 15-16 ton kalkış ağırlığında , iç silah istasyonunda minimum 4 BVR füze taşıyabilen ve toplam 4-5 ton mühimmat taşıyabilen böyle bir uçağın üstüne balıklama atlar. HEİK platformu olarak ya insansız Anka3 , ya da Rus , Çinliler gibi helikopter kullanılabilir.

Saygılar

Çevrimdışı uzasem06

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 192
  • 10
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #91 : 20 Şubat 2024, 04:12:10 »
Bende bir soru yorayim affiniza siginarak. HÜRJETi dis görünümünü degistirip. Ich istasyonlu biraz daha görünmez yapilamazmi. Tabii biraz uzun sürebilir ama elimizdeki kabiliyet ile ucuz ve silah yükü biraz azalmis onun yerine daha görünmez bir ucak cikamazmi?

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 819
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #92 : 20 Şubat 2024, 04:18:22 »
Uçak gemisinden bahsediyoruz. Şu Anka, Kızılelma v.b. şeylerden vazgeçelim. O gemi uçak gemisi olacak. Diğerleri Stobar bir gemiden kalkmayı becerek bir İha üretirse üretsinler. O zaman ihtiyaç olursa ihale açılır, kazananın kullanılır.

O resimde neden Tai ve Temel Kotil yok. Bu da ayrı bir komedi, uçak gemisine uçağı yapacak şirketin başı yok. Şimdiden Bayraktar sahiplenmiş, ortada ihale yok bir şey yok. TCG Anadolu ve TB3'de olduğu gibi, sanki Tai bunları yapamazmış gibi.

Çin, Rusya ve Hindistan Stobar uçak gemileri kullanıyor.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 819
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #93 : 20 Şubat 2024, 04:21:47 »
Bende bir soru yorayim affiniza siginarak. HÜRJETi dis görünümünü degistirip. Ich istasyonlu biraz daha görünmez yapilamazmi. Tabii biraz uzun sürebilir ama elimizdeki kabiliyet ile ucuz ve silah yükü biraz azalmis onun yerine daha görünmez bir ucak cikamazmi?
Bizim işler hep böyle, Uçak gemisi çıktı birden ortaya. Planlı şekilde gidilseydi Hürjet bu şekilde üretilmezdi veya aynı anda Naval versiyonu üzerinde de çalışılırdı. Güzel ve daha gelişmiş bir MiG-29K'mız olurdu.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2639
  • 75
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #94 : 20 Şubat 2024, 05:18:41 »
Bende bir soru yorayim affiniza siginarak. HÜRJETi dis görünümünü degistirip. Ich istasyonlu biraz daha görünmez yapilamazmi. Tabii biraz uzun sürebilir ama elimizdeki kabiliyet ile ucuz ve silah yükü biraz azalmis onun yerine daha görünmez bir ucak cikamazmi?

Tabiki soru sorucaksınız sn.uzasem06

Sonuçta bilgi formu burası

Fikrimi söylüyorum
Dahili istasyona sahip hürjet o saatten sonra hürjet değil başka platform olur ki kasteddiğinız ve anlatmak istediğiniz kadarı ile radar silik gövde geometrisi ve ram malzemesine sahip bir gövdeden bahsediyorsunuz..

Bu bize hürjet ile uzaktan yakından alakası olmayan platform veririr

Yalnız daha ağırlaşabilir platform, dahili istasyon ve navalize olmak için daha geniş kanatlara sahip olacağı için.

Buda f404 yerine f414 gibi motor gereksinimine ihtiyaç duyacağımız anlamına gelir.

F404 ü zor alıyoruz f414 ü nasıl alırız bilemiyorum

İşin aslı kendi milli 18-22 bin librelik motorumuza ihtiyaç var bu isteğiniz için

Ukraynalıların 21000 librelik bir konsept kavramsal tasarımları vardı belki ondan yararlanılabilir

Yada diğer alternatif

F404 veya 414 ile ej200
ABD ve AB dışında bir alternatifimiz yok

Var ama ambargolarla uğraşacağımız için ne çin ws serisi motor alabiliriz nede Rus rd serisi motor alabiliriz.

Yoksa motor yok değil...

Ama şu soruyu sorayım TF35000 gibi motor üretecek ülke

Neden gerek bu uçak gemisinin gerek navalize uçak gerisinimi için,neden hürjetten bozma zayıf bir uçakla uğraşalım

Karşımızda en hafif mig35 su35 rafale ef2000 F16 gibi 4+ nesil uçaklar varken ve buna 5 .nesiller eklenecek iken

Unutmayalım bahsettiğim tarih 2034 sonrası o tarihte hürjet ve varyasyonlarının hiçbir önemi olmayacak.

Onun yerine delta Kant ve kanard tasarımına ait tam lifting uçağı olan tf-x in fx5 uçağını raftan indirip üretiriz tf35000 ile

Ha derseniz ki uzak ülkelerde terör operasyonu yürüteceğiz o iş için tb3 bile yeterli.

Umarım yardımcı olmuşumdur
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2024, 01:15:14 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #95 : 20 Şubat 2024, 12:01:56 »
Selamlar

1.Öncelikle işletme giderleri için bazı rakamlar verilmiş. Ancak bu işin Amerika'daki maliyeti ile Türkiye'deki maliyeti aynı değil.

2. Nükleer itki sisteminin klasik sisteme göre "ucuz" olacağı iddia edilmiş ancak İngilizlerin Queen Elizabeth gemileri nükleer enerji masraflı ve yüksek insan gücü gerektirdiği için İEP (Integrated electric propulsion) kullanıyor.

3. COGAG itki sistemi olarak zaten TEİ'nin bakım onarım işini aldığı, Ada ve İstif sınıflarında kullanılan 4 adet LM2500 motoru büyük olasılıkla tercih edilir. Alternatif olarak İngilizlerin İstif sınıfı için önerdiği Rolls Royce MT30 gaz türbini kullanılabilir.

4. Gemi üzerinde Kızılelma ,Anka3 insansız sistemleri ve t625 , t925 helikopterleri ile devreye girer. Eğer F414 motoru alınabilirse bir "süper-hürjet" görebiliriz. Aksi taktirde -şahsen- çift tf-10k motorlu insanlı bir kızılelmanın TAi-Baykar ortaklığında geliştirilmesini çok isterim. F-35 almayan veya alamayan herhangi bir ülke 50-60 milyon dolarlık ,stealth, 15-16 ton kalkış ağırlığında , iç silah istasyonunda minimum 4 BVR füze taşıyabilen ve toplam 4-5 ton mühimmat taşıyabilen böyle bir uçağın üstüne balıklama atlar. HEİK platformu olarak ya insansız Anka3 , ya da Rus , Çinliler gibi helikopter kullanılabilir.

Saygılar

1.maddeye aynen katılıyorum
2.maddeye asla katılmıyorum zira en ucuz işletim sistemi nükleerdir ki türkiye için kardeş ülkelerden tedariği kolay ve nispeten daha ucuz olacağı için maliyetler daha uygun olacaktır.
3.maddede melirttiğiniz lm2500 gaz trübin motorları hele bir çalıştırın akdenizin yarısına kadar gidersiniz bu tür motorlar emercensi olarak kullanılır normal seyirde kullanılmaz zira aldığım bilgiler o yönde.
Ayrıca yakıt ihtiyacını nükleere göre karşılaştırdığımızda nükleer pire gaz trübini deve gibi kalmaktadır ki nükleer pahallı demeyin en çevreci ve en ucuz yakıt türüdür aksi durumda abd uçak gemisini nükleer değil gaz trübinli yapardı...
4-dün bir internet sitesinde faruk akşit hoca tf-6000 motorunun testleri konusunda bilgi verirken tf-6000 motorunun 27 bin libre itiş gücü verebilmektedir yazıyordu...

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1543
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #96 : 20 Şubat 2024, 13:03:58 »
TF -6000 adı ile uyumlu olmaz o zaman. Ötesinde TF -6000 ard yakıcısı olmayan bir motor. Ard yakıcısı olmayan bir motordan 27.000 litre güç almak demek ard yıkıcı eklediğinizde Kaan'ın motorunu yapmış olmanız am. Zaten motor çapı, ard yakıcısı olmaması gibi unsurlara bakıldığında  çelişki olduğu açık.
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2024, 13:05:23 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2890
  • 300
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7881
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #98 : 20 Şubat 2024, 21:11:21 »
Bende bir soru yorayim affiniza siginarak. HÜRJETi dis görünümünü degistirip. Ich istasyonlu biraz daha görünmez yapilamazmi. Tabii biraz uzun sürebilir ama elimizdeki kabiliyet ile ucuz ve silah yükü biraz azalmis onun yerine daha görünmez bir ucak cikamazmi?
Bizim işler hep böyle, Uçak gemisi çıktı birden ortaya. Planlı şekilde gidilseydi Hürjet bu şekilde üretilmezdi veya aynı anda Naval versiyonu üzerinde de çalışılırdı. Güzel ve daha gelişmiş bir MiG-29K'mız olurdu.

Hocam bunları savunmak gibi olmasın da tarihimizdeki ilk jet uçağını yapıyoruz , biraz tolerans göstermek lazım...

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #99 : 21 Şubat 2024, 00:58:11 »
Hocam bunları savunmak gibi olmasın da tarihimizdeki ilk jet uçağını yapıyoruz , biraz tolerans göstermek lazım...

Ayrıca o zamana kadar hürjetten farklı uçak da yapılır, uzun süre var uçak gemisinin operasyonel olmasına