Ben olsam f16 almazdım onun yerine f404 ve f110 motoru satın alırdım f35 e verilen parayla buda bize daha fazla vantaj sağlar diye düşümüyorum
O motorları da ABD üretiyor hocam... Altay projesinde de aynı tuzağa düşmüştük ; Almanya prototipler için MTU 883 verdi ama iş seri üretime gelince ambargoyu dayayıverdiler...
Ben Hürjet projesi motor seçiminde EJ-200'ün seçilmesi gerektiğini ısrarla vurguladım ... Ama yine gidip ABD motoru seçtik...
ABD'nin seri üretim MMU ve Hürjet için F-110/F-404 vermeyeceğini kundaktaki bebek bile biliyor...
Ama bizimkiler özellikle Temel Kotil rüyalara dalmış şekilde " GE ile belirli sayıda seri üretim F-404/F-110 motor anlaşmaları tamam özellikle Türkiye'de üretilmelerini konuşuyoruz" demeçleri veriyor... (General Electric (GE) F404 motoru için 100 adet siparişte bulunulduğunu açıkladı.)
EJ-2000'de de Almanların payı var. EJ-2000 motorunu üreten konsorsiyum EuroJet Turbo GmbH Almanya merkezli. Bu açıdan bakarsak Almanlar yine veto ederdi. Emin ol Amerikalıları ikna etmek Almanları ikna etmekten çok daha kolay. Almanlardan bu kafayla tek bir mermi bile alamazsın ama Amerika'nın sana işi düşer bu eğitim uçağı ambargoya gerek yok diye verir F-404'leri.
Quote:
The company operates out of its headquarters in Hallbergmoos, Germany (located near Munich Airport). EUROJET is a joint venture and its shareholders comprise Rolls-Royce (UK), MTU Aero Engines (Germany), ITP (Spain), and Avio Aero (Italy).
Unquote.
Sn Archangel99 ‘un söylediği gibi EF2000 uçağının sahibi 4 ortak ülke. Bu uçağı uçuran EJ200 motorunu üreten Eurojet şirketinin sahipleri de yukarıda. Bunlardan MTU Aero Engines firması bir Alman şirketi. Bu şirketin RR ve GE ile JV bazında ürettikleri motorlar var. f414, f110 ve EJ200’de bunlardan. EJ200 almaya kalksak Alman hükümeti taş koyabilirdi. Ancak motorun asıl tasarımcısı RR olduğundan, bu motoru lisans altında Türkiye’de ve 3üncü partilere satış serbestisi anlaşmalı olarak üretme işine girişilseydi (ki bu konuda RR tamam demişti), Almanya’nın söz hakkı olmazdı.