TF-6000 , hangi hava araçlarında kullanılabilir?
Bu motorun patent başvurusunu gördük ama kesin bir bilgi var mı?
İnternette dolaşırken forumlarda şöyle bir yorum gördüm :
" Eğer değiştirmedilerse TEI motorlarını pound (lbf) üzerinden, Kale ise Newton üzerinden isimlendiriyor. Buna göre TEI-TF6000 yaklaşık 27,000N/27kN'lik bir turbofan motor yapar. Rolls-Royce F405 Adour veya Honeywell F124 muadili gibi duruyor."
doğru mu bu bilgiler acaba?
Rolls-Royce Turbomeca Adour F405-RR-401 (Mk871)
Üretici: Rolls-Royce plc ve Turbomeca (Safran)
İtki: 6.000 lbsMaksimum Güçte Toplam Basınç Oranı: 11,3
Bypass Oranı: 0,8
İtme-Ağırlık Oranı: 4,62
LP-HP Kompresör Aşamaları: 2-5
HP-LP Türbin Aşamaları: 1-1
Yakıcı Tipi: Dairesel
Uzunluk: 77 inç (1,96 m)
Çap: 22,7 inç (57,7 cm)
Kuru Ağırlık: 1,299 libre (610 kg)
Platformlar: T-45 Goshawk
Fiyat/Birim Maliyet: 3,02 milyon $
İlk Çalıştırma: Bilinmeyen
İlk Uçuş: 8 Eylül 1968 (ilk Adour motoru)
Honeywell F124
Genel özellikleri
Tür: Turbofan
Uzunluk: 102,1 inç (259 cm)
Çap: 36 inç (91,4 cm)
Kuru ağırlık: 1050 lb (521,6 kg)
Bileşenler
Kompresör: 3 eksenel fan (düşük basınçlı kompresör) aşaması, 4 eksenel yüksek basınçlı kompresör aşaması, 1 santrifüj yüksek basınçlı kompresör aşaması
Türbin : 1 kademeli yüksek basınç türbini, 1 kademeli alçak basınç türbini
Verim
Maksimum itme :
6280 lbf (28 kN)Genel basınç oranı : 19,4:1
Baypas oranı : 0.49:1
Türbin giriş sıcaklığı: 1,617 K (2.911 °R; 1.344 °C; 2,451 °F) [25]
Özgül yakıt tüketimi : 0,78 lb/lbf-saat (82.6 kg/kN-saat) [ doğrulama gerekli ]
İtme-ağırlık oranı : 5,3:1