bu kaçıncı uçak projesi?
yine de bunların içinden bana en uygun geleni şu bölgesel yolcu uçağı projesine önerilen ve sonradan rafa kalkan projeydi.
neyse, şu an elimizdeki AESA sertifikalı tek havacılık motoru bildiğim kadarıyla PD170.
yani havacılıkta sadece platformun sertifikası yetmiyor, motor gibi bir çok parçanın da sertifikasyon sürecinden geçmiş olması gerekiyor.
TS1400 sertifikasyondan geçiyor da, şaft motoru olarak geçiyor.
yani o sertifika sadece helikopter motoru için.
eğer onu turbo prop yapacaksanız tahmin ediyorum ayrı bir sertifikasyondan geçmesi gerekir.
anlayacağınız, belki uçağın kendisinden daha uzun bir süre ister o dediğiniz.
fakat, 4 veya 6 adet PD170 ile uçan hafif çapta insanlı ve insansız kargo işinin oluru var aslında.
iki motorlu Aksungur 750kg taşıyorsa, 4 motorlu bir kargo belki insansız tipte 1.5 ton civarında bir yükü çok düşük bir operasyon maliyetiyle nakletmeyi sağlar.
altı motorlu bir uçakla on belki on beş kişi taşınabilir.