bu şekilde bir ihaleye girmek artık klasik oldu; ama şu haberde yazdığına göre ilk altıya kalma işinin aslı öyle ihalede rakip eleyerek olmamış, şöyle olmuş.
"İhale belgeleri dokuz şirket tarafından alındı, bunlardan sadece altısı tekliflerini 6 Ekim 2021’deki kapanış tarihinden önce gönderdi."
diğer husus, adamlar sadece eğitim uçağı istemiyor.
bu iş Hürjet'i çok aşar yani, bizde eğitim modeli için bir şekilde motor izni çıkacağına dair bir umut var; ama silahlı model için ne olacak? kimse bilmiyor.
"etapta 18 uçak almayı planlıyor. İlk seriden 8 uçağın eğitim, 10’unun ise hem havadan karaya hem de havadan havaya görevler gerçekleştiren hafif savaş jeti olarak kullanılması amaçlanıyor."
şartlar da şöyleymiş.
"Uçak için gereksinimler arasında havadan yakıt ikmali, görsel menzilin ötesinde savaş ve süpersonik uçuş yetenekleri isteniyor. Malezya’da üretilen parçaların uçağın en az yüzde 30’unu içermesi de şartnamede yer alıyor. Ayrıca sözleşme imzalandıktan sonra 36 ay içinde teslimatlara başlanması da talep ediliyor."
hepi topu 18 uçak, belki bir 18 tane daha ile 36 uçak için %30 teknoloji transferi.
bu oranı kimsenin vereceğini sanmam, belki Hindistan verir, o da belki.
haberin tamamı şurada
https://haber.aero/sivil-havacilik/tusas-malezyadaki-ihaleye-hurjet-ile-katildi/