https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/bmc-savunma-yeni-altay-i-savunma-basini-ile-tanistirdi-5447İbrahim Sünnetçi’nin içerikleri gerçekten profesyonel ve çok bilgilendirici oluyor.Çok fazla detay var okumak isteyenler için.
Benim garibime giden yer şurası:
BATU Dizel Motorunun kuru ağırlığı 2.240kg olarak verilmiştir. Açık kaynaklarda Güney Kore DV27K Dizel Motorunun kuru ağırlığı 2.578kg, Alman MT883 Ka-501CR Dizel Motorunun kuru ağırlığı ise 1.800kg olarak verilmektedir.
Bugüne kadar komple bir UTKU Güç Grubu ile 10 UTKU Dizel Motoru (1.870kg ağırlığında)
Bu motorlarda Koreliler’den 350 kilogram daha hafif motor yapmak gerçekten çok büyük başarı buna sevindim ama aynı zamanda Alman motorunun 450 kg hafif olması bizim daha malzeme ve dayanıklılık konularında ne kadar yol almamız gerektiğini gösteriyor.Adamlar bizim 1000 beygirlik motorumuzdan daha hafif yapmışlar 1500 beygirlik motoru.Almanlar bu motoru 90 lı yıllarda o teknoloji ile çıkardı biz sıfırdan yaptık tahminim Almanlar hibrit sistemler ile kullanılacak yeni motor çalışmalarına başlamışlardır.Yeni nesil motorları 1400 1500 kg civarına indireceklerdir.
Bu arada dönen ve güç üretim sistemlerinde her kg tankın gövdesinde ki veya kulesindeki kilogram ile aynı etkiyi yaratmaz.Örneğin normal aracınızda ki teyp koltuk vs 20 kilogram ağırlığı azaltmak ile arabanın aktarım ve güç sistemlerinden 20 kg azaltmanın sistemin yapısına göre 2 ,3 kat daha iyidir.20 kilo yerine 45 50 kg azaltmış gibi olursunuz.