Çok güzel izah etmişsiniz Sn Merzifonlu. Teşekkürler.
Ben de bir iki satır ekleyeyim bilgi için;
Roket yakıtında iki bileşen var : Yakıt ve Oksijen (oxidıser- oksitleyici) .
Sıvı yakıtı ve oksijeni ayrı ayrı depolamak zor bir işlem. Genelde atış öncesi hazırlık gerektiriyor.
Katı yakıtta her iki bileşen karıştırılmış hazır vaziyette.
Katı yakıt, ateşlendikten sonra durdurulamaz. Reaksiyonun devam etmesi gerekir. Yakıt miktarı regüle edilebilir (Meteor da bu var), ama yakıtın tamamını harcayıncaya kadar reaksiyon devam etmek zorundadır.
Katı yakıt daha yüksek “thrust” (itki) yaratır Ama sıvı yakıt daha yüksek “specific impulse” (yani belirli miktar yakıt karşılığı daha randımanlı itki) yaratır. Uzaya gönderilen ve ağırlık ile bağlantılı randımanlı yakışın olması gereken yerlerde sıvı yakıt öne çıkar.
Brahmos 1 (Ramjet) ve 2 (Scramjet) ile Zircon (Scramjet) füzelerinde katı yakıtlı booster’dan sonra sıvı yakıtlı Ramjet ve Scramjet motorları vardır. Çok ağır ve uzun mesafe gidecek bu tip roketlerde “specific-impulse” değerinin yüksek olmasından ötürü, mecburen sıvı yakıt kullanılmaktadır.