İ sınıfında 16 mk41 hücresinin 32 mk41 hücresi olarak değiştirilmesi geminin dizaynının da değişmesini kaçınılmaz kılmaz mı?
Smart-s yerine çafrad türevi bir radar , 16 vsl yerine 32 vsl , atmacalar vsl' den atılsın vb istekler İ sınıfında geminin performansında olumsuzluklar da yaratmaz mı?
Sonuçta bu gemi örneğin 16 vsl'ye göre hesaplanarak tasarlandı ve yapılıyor. İ sınıfı gemimiz bu esnekliğe sahip mi? Bu değişiklikleri kaldırabilir mi?
İ sınıfı , milgem korvetlerin 99 metreden , 113 metreye uzatılmış hali demiş ve ben de 120 metre yapsalardı keşke diye hayıflanmıştım bir zamanlar.
Siz de bana " mevcut aktarım sistemleri ancak bu uzunluğa müsade ediyor performans açısından " demiştiniz.
Şimdi ise şurasını , burasını değiştirme teklifleri de sorun yaratmaz mı performans açısından?
Şimdi ilk olarak hocam vsl değil vls.
Evet 32'ye çıkartırsak bir takım değişiklikler yapmak gerekebilir. Çünkü dıştan topun arkasında yer var ama bakalım gövdenin altında da yer varmı çünkü vls eğer gömülü ise aşağı doğru bayağı gidiyor.
Tabi burada daha kolay bir sistem izlenebilir. Benim aklıma gelen ilk seçenek ;
Şu 16'lı lançerden soldaki 8'liyi kaldırıp sağdaki 8'liden 4 lü lançeri karşı tarafa geçirip diğer tarafa angajman sağlatırsak, sol taraftan kalkan 8'li lançer yerine en az 8 vls sığar. O bölgede yanlardan kapalı olduğundan gömülü olmayacak şekilde 8'li lançer koyulabilir ve bu stealth görünümü de bozmaz. Ciws arkada olduğu için öndeki 16 vls'den 8'ine 32 g-40 ve 8'ine siper ve ortadaki 8'li lançerede yine 8 siper koyabilirim. İleri dönemde Tf-2000'ler geldiğinde öndeki boşalacak 8 lançere asroc muadili yerli ve ortadakinede yerli gezgin koyarım. Radar eğer s bant + x band atış kontrol olursa sorun olmaz fazla ağır radar değiller.
Ama cidden önde 32 lançer , s band döner radar + x bant çok amaçlı + x band atış kontrol gibi bir durum olursa bu gemi yavaşlar.
O yüzden ilk opsiyon yapılabilirse bence hem kolay bir dönüşüm olur, hem maliyet fazla artmaz hemde çok f/p ürün olur.