Ama bizde asıl işleri Kara havacılık görmüyor mu abi ? Mesela bazen şehit haberlerinde duyuyorum. Taciz ateşinden dolayı falan bazen Heli inemiyor havada dolanıyor. Yarın öbür gün Kuzey Iraka harekat yapıldıgı takdirde helilerin operasyon menzili uzayacak ve bunları Özel kuvvetler helileri ile yapamayacaksın. Sayısı belli kara havacılık yapacak. Ek sıkıntılar çıkacak. En azından belirli bir miktarına takılsa iyi olurdu diye düşünüyorum.
Bu gibi teknik konuların ehli olmamakla birlikte, meseleyi kısıtlı bilgime dayanarak analiz edecek olursak; bu durumda helikopterin teknik bilgilerine vakıf olmak lazım. Açık kaynaklarda S-70' in menzili 592 km olarak veriliyor. Hava şartları, azami yük miktarı gibi değişkenleri hesaba katmadan konuşuyoruz elbette...
Şimdi hocam, haritadan ölçtüğüm bazı kuş uçuşu mesafeleri ortalama olarak yazmış olalım;
Hakkari-Kandil:156 km, Hakkari-Süleymaniye: 269 km, Hakkari-Musul: 142 km, Hakkari-Erbil: 150 km, Hakkari-Kerkük: 234 km... Anamur-Girne: 94 km, Anamur-Lefkoşe: 110 km, ... İzmir-Atina: 306 km, Marmaris-Rodos: 56 km, Datça-Girit: 210 km, ( elbette ki bu ölçü en yakın kıyısı, adanın diğer başına uçarbirlik harekatı yapacak olsanız mesafe 380 km ye çıkıyor)
Şimdi hal böyleyken; düz mantık matematik hesabına göre S-70' in harekat yarıçapı 296 km. Bu durumda yukarıda belirtilen pek çok noktaya harici yakıt tankı kullanmaksızın ulaşabilmek mümkündür. Ha...! ne olur mesela; teoride Atina' ya S-70 ile uçar birlik harekatı yapamazsınız... Zaten pratikte hiç yapamazsınız ya:) orası ayrı dava... Fakat yakın coğrafyada pek hale harekat icra edebilirsiniz. Örneğin Kandil' e uçar birlik harekatı yapacak olsanız, teoride pek hala da yapabilirsiniz. Fakat herhangi bir terörist elebaşını paketleyeceğiniz tutmuş olsa diyelim; Özel Kuvvetler' in daha gelişmiş sitemlere sahip helisini kullanmak zorunda olmaz mısınız? Çünkü gizli yapılan bir operasyondur ve beklenmeyen durumlara karşı ek menzile ihtiyacınız olabilir...! gibi gibi... senaryolar geliştirilebilir.