Geleceğe Yön Verir...
Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Ana Sayfa
Yardım
Ara
Takvim
Giriş Yap
Kayıt Ol
DefenceTURK.com
»
TÜRK SAVUNMA SANAYİ
»
Yerli Roket, Füze, Mühimmat Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
»
HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa:
1
...
25
26
27
28
29
[
30
]
31
32
33
34
35
...
66
Aşağı git
Gönderen
Konu: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM] (Okunma sayısı 319702 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merzifonlu
2021 Yılın Üyesi
DefenceTurk
İleti: 2781
264
DefenceTurk.com
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #290 :
17 Şubat 2014, 16:31:56 »
1000 Shp'lik turboşaft motorumuz, eğer batılı muadilleri ile yarışabilir ise gerisi çok kolay gelir.
Zira turboşaft motoru yapmak, jet motoru yapmaktan zordur.
«
Son Düzenleme: 17 Şubat 2014, 16:49:49 Gönderen: merzifonlu
»
Kayıtlı
Nutuk
Özel Üye
DefenceTurk
İleti: 941
4
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #291 :
17 Şubat 2014, 18:04:57 »
Pek de kolay degil, guclu olacak, compact olacak, uzun omurlu olacak, guvenli olacak vs vs. cok parametreleri var Cin bile zorlaniyor.
Kale kalip'in kucucuk microjet motoru icin bile SSM butcesi 1.5 milyar yanilmiyorsam, Altay tankindan pahali
Kayıtlı
Nutuk
Özel Üye
DefenceTurk
İleti: 941
4
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #292 :
12 Mart 2014, 12:01:37 »
Bu yakisikli arkadasimizin yanindaki turbojet motorunu anladik
Ancak bu projeler nedir?
ASPIDE Füzesi İçin Roket Motoru Geliştirme
http://www.roketsan.com.tr/urunler-hizmetler/hava-sistemleri/aspide-fuzesi-icin-motor-gelistirme/
TESEO Füzesi İçin Roket Motoru Geliştirme
http://www.roketsan.com.tr/urunler-hizmetler/hava-sistemleri/teseo-fuzesi-icin-roket-motoru-gelistirme/
TESEO fuzeleri Turbomeca TR-281 turbojet motorlari kullaniyor, simdi Roketsan bunun muadilini (veya daha iyisini) mi gelistiriyor?
Yani Turkiye'de hem Kale Kalip hem Roketsan ayri ayri turbojet me gelistiriyor, yoksa Roketsan TESEO'nun sadece on firlatici roketini mi gelistiriyor?
Filmde teseo ateslemesi ve 38'inci saniyesinde on firlatici roketler fuzeden ayriliyor
Otomat Teseo MK2 Block IV Missile
Kayıtlı
AVCI
Genel Yetkili
DefenceTurk
İleti: 3211
36
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #293 :
12 Mart 2014, 12:43:48 »
Tseo füzesinde Roketsan tarafından üretilen jet motor değil füzenin her iki yanında yer alan roket motorları.Bunlar fırlatma esnasında çalışırlar,füze rampadan çıktıktan ve belli bir süre (katı yakıt bitene kadar) yol aldıktan sonra füze jet motorunu çalıştırır ve yoluna onunla devam eder.Aşağıda resmi var üretilen roket motorunun.
Bu da fırlatma anı görüntüsü:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/DN-ST-84-03922.jpg
Kayıtlı
Nutuk
Özel Üye
DefenceTurk
İleti: 941
4
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #294 :
12 Mart 2014, 13:00:15 »
Bu sistemin avantaji ne, fuzeye ilk hiz ve daha uzun menzil mi veriyor. Sanirim Atmaca fuzesinde bu thruster roketleri olmayacak
Kayıtlı
AVCI
Genel Yetkili
DefenceTurk
İleti: 3211
36
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #295 :
12 Mart 2014, 14:43:44 »
Aynen öyle yüksek ilk hız ve ilave menzil ile taktik avantaj için.Ayrıca değerli olan jet yakıtının uçuş rotası üzerinde kullanılması için yüksek yakıt harcanan fırlatma anında bu roket motorları kullanılıyor.
Kayıtlı
Tuco
Site Yetkilisi
DefenceTurk
İleti: 1482
21
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #296 :
12 Mart 2014, 16:23:21 »
Booster
Kayıtlı
AVCI
Genel Yetkili
DefenceTurk
İleti: 3211
36
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #297 :
12 Mart 2014, 16:32:56 »
Diğer bir yöntem booster tabi,MK-41 VLS gibi bir fırlatıcı yerine borda üstünden kullanılan ve hacimsel sıkıntısı olmayan bir lançer kullanılacaksa böyle harici boosterlar tercih edilebiliyor.
Kayıtlı
Destinyy
Genel Yetkili
DefenceTurk
İleti: 802
4
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #298 :
12 Mart 2014, 18:36:44 »
Avantajın yanında turbojet, turbofan kullanılan füzelerde ilk hız için booster gereklidir.. Yoksa füzeye 3 tane teker 1 de pist lazımdı kalkıp gidip hedefini vurması için..
Kayıtlı
Xaero
DefenceTurk
İleti: 110
3
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
«
Yanıtla #299 :
13 Mart 2014, 08:01:52 »
arkadaslar turbojetin veya ramjetin devreye girmesi için 2.5 3 mach gibi hızlara ulaşmak gerekir. ayni arabalarinizdaki gibi, 2000 devirden sonra devreye girer turbolar genelde arabalardada.
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa:
1
...
25
26
27
28
29
[
30
]
31
32
33
34
35
...
66
Yukarı git
« önceki
sonraki »
DefenceTURK.com
»
TÜRK SAVUNMA SANAYİ
»
Yerli Roket, Füze, Mühimmat Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
»
HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]