gemi 230 metre; ama 230 metre uzunluğunda pist yok.
iyimser bir hesapla, asansöre 25 metre desen, rampaya da atıyorum 10 metre desen, inişte de asansörlere çarpmamak için bir güvenlik payı bırakılsa, 5 metre de güvenlik payı desen, iniş için kullanabileceğin alan 200 metre altında.
1400kg TB3 için bir şekilde çözülebilir; ama iş 8 tonluk bir uçağı bu mesafeye indirmeye gelince onu bekleyip göreceğiz.
açıklamalara bakarsak kalkışta ciddi bir sorun yok.
Hürjet ön analizlerde 4000 pound silahla rampadan atlamış.
sanırım ön analiz dediği, ilk uçuşta toplanan datalar simülasyonda denenmiş olabilir.
iniş için, hem Hürjet hem KE halatla yakalanacak; fakat hangi moddayken?
inişte tüm yükü boşaltmış haldeyken mi?
yoksa silahlar takılı ve depo doluyken mi?
püf noktası o.
ağırlık hesabı yapınca, bu gemiden bir Seahawk eksilterek 3 ve hatta 6 TB3 konuşlandırmak teorik olarak mümkün gibi görünüyor.
bu TB3 tam yükle halatsız bir şekilde bu gemiye iniş yapıyorsa, gerçekten büyük başarı olacak.
KE içinse, şimdilik bizim bilmediğimiz şeyler var.
KE'nin hangi modeli gemiye inecek?
bu gemiye mi inecek?
2025'i heyecanla bekliyorum.
---
fakat, yine de bize daha büyük uçak gemileri gerektiğine inanmıyorum.
bize gereken STOVL uçaklar ve 180 metre uzunlukta, 14000 ton sınıfında 3 adet deniz kontrol gemisi bence.
kuvvet aktarımı yaparken, sadece okyanus düşünmemek gerek, Montrö 'yü de dikkate almak zorundayız bence.
eğer yerli veya yabancı stovl uçak bulma sorunu aşılamıyorsa, geriye kalan tek seçenek
STOL kalkış ve iniş yapacak uçaklar ki, STOL derken epeyi bir STOL yani.
atıyorum, 160 metre pistten mancılık olmadan kalkıp, halat olmadan inecek bir uçağın olsa sorun yine çözülür; ama işte bu da STOL ekolünün nirvanası oluyor artık.