Olabilir bende öğreniyorum sayenizde. Demekki aracın içinde jeneratör çalıştırıp tesla gibi bir gövdeyi o elektriklede sürmek hibrit oluyor tamam bunu öğrendim bende kabul ediyorum. Hibrit denince akla gelen Toyota böyle bir sistem değil mesela ama demek ki öbürü de oluyormuş
Şimdi sorumuz şu olmalı. Diyelim ki motor sadece bir alternatörü yani jeneratör diyelim öyle çalışıyor tekere dişli ile bağı yok elektrik üretiyor onu kullanıyor
Bu durumda 500 bg motor kullanan bir zırhlı araç 300 bg motor ile jeneratörü çalıştırıp elektrik depolayarak çalışır mı yani pildeki güçle jeneratörün gücü bir araya gelince 500 bg isteyen bir zırhlı araç yürür mü. Teorikte yürür tabiki akıl var mantık var garajda yada durakladığında boş durmaz sakin sakin çalışır depolar elektriği onun takviyesi ile aynı güç 300 bg motorla da çözülür. Ama Trakya'dan bir mekanize piyade biliği diyelim hücuma geçti Atina'ya kadar durmadan savaşacaklar o zaman darboğaza girecek sistem mutlaka yani otobüste cep telefonu ile filim izlemek gibi olacak durum pil bitecek 300 bg jeneratör ile baş başa kalınacak verim kaybı hesaba katmasak ta araç 300 bg ile çalışacak. Demek ki hibrit motorluya geçerseniz de klasik araçtaki kadar en az motora ihtiyaç vardır. Çünkü savaş öngörülmeyen durumlar dayatır pil boşalacak bu belli.
Benim aklıma verimden ziyade askeri araçların her an harekete hazır olması ihtiyacı geliyor ve bazı anlarda aşırı sessiz olma ihtiyacı geliyor. Elektrikli bir sistem bisiklet gibi sessiz olabilir ve üstüne füze gelirken saniyesinde on metre ileri sıçrayabilir. Hibrit derdi olanlar bence böyle umulmadık faydalar ile motive oluyorlar tasarruf için değil çünkü fazla tasarruf edecek bir şey yok ve motor gücünü düşürecek bir durumda yok.
Bence bir zırhlı araç eğer şu anda 500 bg ile çalışıyor ise onu hibrit sisteme geçirince 600 bg motor takmak gerek eğer full jeneratör ile çalışacak ise.
Sn re,
Son parağrafınıza cevap: tam tersi.
Elektrik motoru kayıpları çok daha azdır. 300HP jeneratörün ürettiği elektrik ile bataryaları da şarj ediyorsunuz ve bu bataryalardan güç kullanıyorsunuz. Toplam olarak çalışan elektrik motorunun ortaya çıkardığı beygir gücü daha fazla olacaktır.
Siz zannediyormuşsunuz ki 1500HP’lik MTU motoru devamlı bu güçle yol alıyor. Ancak bir yokuş çıkarken ya da ani hızlanma gerektiğinde 1500HP ‘ye ihtiyaç duyacaktır tank. Yoksa çok daha düşük güçle yol alır.
Elektrik motorunun bir avantajı da aynı güç veriminde mazotlu motora göre 3 kat daha fazla torque(çekiş gücü) vermesidir. Yani yük altında zorlandığında mazotlu motor, daha az çekiş verecektir.
1500HP ile yük altında mazotlu motorla devamlı gidin, kısa bir süre sonra yakıt biter.
Trakya’dan Atina’ya gidecek mazot motorlu zırhlıya da yakıt yetiştireceksiniz. Örneğin; Fırtına obüsü için her 500km’de 1500litre yakıt ikmali yapacaksınız yolda. Oysa aynı fırtınanın hibrit olanı için aynı mesafe için 250litre yakıt ikmali gerekiyor her 500km’de.
https://www.turdef.com/Article/mkes-firtina-blows-silently/593Orduların makine bakım üniteleri var. Tankçılar aynı zamanda yolda tamir eğitimi de alırlar. Ona göre yedek parça stokları var. İçten yanmalı motorlu aracın sürüşü ile elektrikli motorlu aracın sürümü farklı olacaktır.
Orduların arka plan eğitim ve bakım konusunda köklü yenilenmeden geçmeleri gerekecektir. O bakımdan önce bu hibrit motorlu zırhlıları kullanacaklara bu teknolojiyi kabullendirmek gerekiyor. Bu aşılması gereken en büyük engel aslında.