Gönderen Konu: F-16 Modernizasyonu  (Okunma sayısı 186499 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2346
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #940 : 26 Ekim 2023, 11:07:08 »
Onu biz değil siyaset sınıfı yapacak. Biz, mevcut durumda en kötüsüne nasıl hazırlanırız, onu tartışıyoruz.

Evet haklisiniz Sn Merzifonlu.
Mesajim sadece sadece uyelerimiz karsin yazilmis degil .
Mesajim bizlerin ne yazip cizdigini denetleyenler yaninda ,bizimki gibi savunma ve strateji konularinda  gorusler paylasilan sitelerden kopya toplayarak sabah aksam TV lerde aciklama yapan uzmanlaradir.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 412
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #941 : 26 Ekim 2023, 13:34:21 »
jet uçakların kumandası konusunda,  radar verilerinin yere nasıl indirileceğiyle ilgili  konuşmuştuk.
bence  her verinin yere indirilmesi veya  yerden her saniye  bir sinyal yollanması  olacak iş değil,  muhtemelen  anahtar cümlelerle iletişim sağlanır.
örneğin:  insansız jet diyecekki,  50km kuzeyden 2 adet düşman uçak yaklaşıyor,  ne emredersiniz komutanım?
yer istasyonu diyecekki,  kaç,  ya da diyecekki,  vur.
uçağın içinde daha önceden  uzman plotların kaçınma veya  vurma  refleksleri modellenmiş olacak,  yerden alınan  komut neyse  o  model plot yukarıda o işi nasıl yapıyorsa,  o plotu  taklit eden yapay zeka da o işi  kendi kendine aynen öyle yapmaya çalışacak.
"tabi bu  uzman plotların reflekslerinin modellenmesi için  bol bol tatbikat filan gerekecek,  öyle kazasız belasız  şu kadar saat uçtu  şeklinde  olamaz jet"

hava yer görevlerindeyse tahminen uçuşun büyük kısmı  yine yerden sinyal almadan olur.
Merzifon'dan x  yönüne  tam otomotik kalkıp   gps olmadan  INS ile  uçar. 
noktaya yaklaştığında merkezle iletişime geçer ve önce hızını düşürür,  sonra kamerayı açar.
"tahmin ediyorum,  bir jet uçağın  uçuş hızı değeri  hep sabit değildir,  katalok değer   atıyorum 0.75mach ise,  uçak bombalama noktasına ulaştığında  motor  hız keser ve belki 0.50mach  hıza düşer,  e  yukarıdayken zaten aşağısı  ekrandan çok çok yavaş geçiyor.  bu sorun  bu şekilde  tamamen yok edilmez;  ama özellikle yapay zekanın yardımıyla filan minimuma düşürülür"

bu konuda  anahtar  başlıklar, tam otonomi,  gelişmiş INS ve  bağımsız seyrüsefer sistemleri,  uygun plotların seçilip   gerçek bir savaş ortamında nasıl davrandıklarının modellenmesi ve bu modellemenin yapay zekaya doğru  kaydedilmesi.
dediğim gibi,  x saat uçtu,  bu iş tamam değil.
bol bol tatbikat ve  bu doğrultuda yazılımsal ve donanımsal özelleştirmeler  gerekiyor.

belki,  bu sürecin sonunda  tek bir jet ile  hem hava yer,  hem hava hava  işinin  verimli olmadığına karar vereceğiz.
bir olasılık olarak, hava yer için ses altı jetler,  hava hava için  ses üstü  jetler  konseptine  geçmek zorunda kalacağız filan.
veya belki,   hem hava hedeflerine,  hem kara hedeflerine karşı etkili olacak  yeni tür bir akıllı  füze yapılacak.

belki Anka 4 sadece hava hava  uçağı  olabilir mi filan?


ama işte,  uzun ince bir yoldayız ve motor gibi kronik hastalıkların  kalıcı bir şekilde aşılması  gerekiyor.


Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #942 : 26 Ekim 2023, 13:57:51 »
Arkadaşlar Ayrı bir sorum olacak

Anladım FMS ile alınan uçaklar için ABD malı sayıldığı için 30 yılı geçse bile hukuken modernize edemeyiz doğru mu?

Hukuken blok 30'ları modernize edersin, diğerlerini 30 yıllık süre dolmadığı için hukuken modernize edemezsin.

Fiiliyatta, eğer ABD istemezse hiç birisini modernize edemezsin. Çünkü isterse yedek parça vermez. Üstte yazdığımı dikkatlice okuyun, soru sormadan önce.

F4'lerin nasıl uçar halde tutulduğunu sanıyorsunuz? İyi bakım tek başına yeterli mi? ABD kendi uçak hurdalığını yağmalamamıza izin verdiği için, F4'ler uçar halde kalabildiler.
karşımızda hukuku takmayan haydut bir devlet var. zaten ambargo yapıyor, parça verse ne olur vermese ne olur.
isterseniz özgür modernizasyonuna bir daha bakın bence. uçakta abd menşeili bir tek motor kalıyor yahu. hangi yedek parçasından bahsediyorsunuz. ki işler o raddeye geldiğinde motoruda bire bir yapabileceğimizi ismail demir söylemişti. mekanik parçaları vermezse ne olur ? vermezse vermesin daha sağlamını burdaki firmalar canavar gibi yapabiliyorlar. yani ambargoydu felan çok kafanıza takmayın özgür modernizasyonu tüm f 16 lara uygulanacak abd ne derse desin. uçaklar birer ikişer hangarlardan çıkartıldığında anlarsınız ne demek istediğimi. üstüne üstlük bu durum burdada kalmayacaktır. peşinden ambargoya maruz kalmış pakistan f 16 ları ve hatta gerekirse mısısr f 16 larını bile modernize edecekler göreceksiniz. abd terse yattığı müddetçe bizimkilerde durumu lehlerine kullanacaklardır

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #943 : 26 Ekim 2023, 14:12:01 »
jet uçakların kumandası konusunda,  radar verilerinin yere nasıl indirileceğiyle ilgili  konuşmuştuk.
bence  her verinin yere indirilmesi veya  yerden her saniye  bir sinyal yollanması  olacak iş değil,  muhtemelen  anahtar cümlelerle iletişim sağlanır.

+1 Kesinlikle! İnsan operatörler sadece genel talimatları vermeliler. İşin çoğunu yapay zeka görecek.

Bu bence gayet de uygulanabilir bir konsept. İşin aslı, uygulamaya da mecbur kalacağız. TF-6k/10k motoru prototiplere entegre edilir edilmez, bu sistemin denemeleri için bir filo kurulması lazım. Kaybedecek tek bir saniyemiz dahi yok.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2023, 14:21:30 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #944 : 26 Ekim 2023, 14:20:47 »
tf 6000-10000 in çalıştırılması ile tf 32000 in çalıştırılması arasında pek fazla bir zaman geçmeyecek sanki.peş peşe izleyeceğiz sanırsam

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #945 : 26 Ekim 2023, 14:27:30 »
tf 6000-10000 in çalıştırılması ile tf 32000 in çalıştırılması arasında pek fazla bir zaman geçmeyecek sanki.peş peşe izleyeceğiz sanırsam

Amin, inşallah. Ben tek başına TF-6k/10k'ya da gayet fitim.

Amaaaaa, Murad AESA radarı projesinde ve/veya TF-6k/10k projesinde çuvallarsak, işte o zaman "Yetiş Ceyn, Tarzan zorda!" derim yani. Şakası kalmadı bu işin...

TF-32k mı, TF-35k mı? İbrahim Sünnetçi de bir programda "32000" dedi ve bu sinek benim midemi bulandırdı. Ne fark eder demeyin, fark ediyor.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2023, 18:53:15 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7848
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #946 : 26 Ekim 2023, 15:33:23 »
İlk defa duydum TF-32000 lafını, kim dedi, neden dedi , fark ne olur?

Çevrimdışı M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 459
  • 27
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #947 : 26 Ekim 2023, 15:52:32 »

tf 6000-10000 in çalıştırılması ile tf 32000 in çalıştırılması arasında pek fazla bir zaman geçmeyecek sanki.peş peşe izleyeceğiz sanırsam

Amin, inşallah. Ben tek başına TF-6k/10k'ya da gayet fitim.

Amaaaaa, Murad AESA radarı projesinde ve/veya TF-6k/10k projesinde çuvallarsak, işte o zaman "Yetiş Jeyn, Tarzan zorda!" derim yani. Şakası kalmadı bu işin...
Slmn

TF-32k mı, TF-35k mı? İbrahim Sünnetçi "32000" dedi ve bu sinek benim midemi bulandırdı. Ne fark eder demeyin, fark ediyor.
Acaba uçağın boyutlarida mi küçüldü ki?Yani dediğin doğruysa aklıma bu tarz bir şey geldi.Aralik ayında aklımizdaki soru işaretleri cevaplanacak.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2023, 15:53:59 Gönderen: M.B.T »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #948 : 26 Ekim 2023, 16:19:48 »
İlk defa duydum TF-32000 lafını, kim dedi, neden dedi , fark ne olur?

Savunma ve savunma sanayi gazetecisi İbrahim Sünnetçi, Kaner Kurt'un Uzmanlarla Sohbetler isimli programında dedi, "TF-32000" diye.

Farkı şu olur: 32k Dediğin an, 6 kademeli kompresörü olan GE-F110-132 varyantı motor yapıyorsun demektir. P&W F119 varyantı motor hedefinden vazgeçmiş oluyorsun. Elektrik üretimi ve itki değerleri de düşeceği için, Kaan savaş uçağı bir nevi "radar-silik F15 Eagle" haline döner. Büyük ihtimalle uçak küçülür.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2023, 18:40:03 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7848
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-16 Modernizasyonu
« Yanıtla #949 : 26 Ekim 2023, 19:14:17 »
İlk defa duydum TF-32000 lafını, kim dedi, neden dedi , fark ne olur?

Savunma ve savunma sanayi gazetecisi İbrahim Sünnetçi, Kaner Kurt'un Uzmanlarla Sohbetler isimli programında dedi, "TF-32000" diye.

Farkı şu olur: 32k Dediğin an, 6 kademeli kompresörü olan GE-F110-132 varyantı motor yapıyorsun demektir. P&W F119 varyantı motor hedefinden vazgeçmiş oluyorsun. Elektrik üretimi ve itki değerleri de düşeceği için, Kaan savaş uçağı bir nevi "radar-silik F15 Eagle" haline döner. Büyük ihtimalle uçak küçülür.

Ben de 5. nesilden vazgeçip F-16 motorunu klonlayacağız gibi düşündüm...Küçültme demek baştan sona yeni tasarım demek olur buna girişmezler diye düşünüyorum...



« Son Düzenleme: 26 Ekim 2023, 19:16:40 Gönderen: serkan1976 »