Önce bize gerekli olan milli motorlari yapıp, eldeki uçakları uçuralim da isterseniz sonra 3 motorlu Hürjet fantezisi bile yaparız...
+1
Aynen. Önemli olan TF10000’in bir an önce hazır olması.
Motor adedi fantezisini bırakmak lazım. Hürjet tek motorlu olarak tasarlandı ve uçtu. Bu uçağı çift motorlu (2 x TF10000) olarak tasarlarsanız Hürjet olmaz. Ayrıca bu işlem de bir 4-5 yıl daha sürer. Buna ne bizim maddeten ne de zaman ve insan kaynağı olarak mecalimiz yok.
Çift motorlu uçakların daha emniyetli olduğu iddiası olsa da, şu ana kadarki somut veriler en çok arıza ve kaza yüzdesinin çift motorlu uçaklara ait olduğunu gösteriyor. Tek motorlu uçaklar daha az kaza kırıma uğruyor.
O bakımdan, çift motorlu uçakların asıl avantajı daha fazla faydalı yük ve daha uzun menzil. Buna karşılık hem ilk maliyet hemde bakım açısından daha pahalı uçaklar.
(6 sene öncesinin bir raporuna göre, o güne kadar çift motorlu Pratt&Whitney 229 motorlu F15 lerin 7 adedi A sınıfı - 1 milyon dolar üstü - kaza kırım yaşamış. Buna karşılık aynı dönemde aynı motoru taşıyan tek motorlu F16’larda vukuat yok.)
Edit:
Bu jet savaş uçakları için geçerli verilerdir. Yolcu uçaklarında çoklu motor kullanımı tabiiki daha emniyetlidir. Ayrıca pistonlu uçak motorlarında da çoklu motor daha emindir.