Gerçekleşmeyen ProjelerEğitim Taarruz Uçağı Ortak Üretim Projesi1973-1977 yılları arasında ele alınmış olan bir projedir. Proje altında bir uçak lisans altında üretilecektir. Başlangıçta lisans anlaşması yolu ile teknoloji transferi, akabinde Arge merkezi kurulumu ile yerli tasarım hedeflenmekte olan bir projedir. MB339 ve Hawk jetleri kısa listeye kalmış ve İtalyan firması teknik olarak daha zayıf olan uçağını "İslam dünyasına" ihracat izni ve 10 yıl içinde USD600 milyonluk ihracat garantisi ile çok cazip hale getirmesine rağmen HvKK ve Milliyetci Cephe hükümeti arasındaki iç çekişmeler sonrası imzalanamadan iptal edilmiştir. (orko_8)
Yeniden bir jet eğitim uçağı üretim işini 40 yıl sonra Hürkuş projesiyle tekrar ele alıyoruz. Kaybedilen yıllar!
Pinto'nun Türkiye MacerasıSuper Pinto hafif jet eğitim uçağının yurtiçinde üretimi için yapılan girişim olup 1970'li yılların ortalarında Gökhan Gündüz Sipahi bu olayın baş kahramanı ve girişimcisi olmuştur. AJI şirketinin Türkiye temsilciliğini alarak Super Pinto'nun Türkiye'de üretilmesi için girişimlere başlamıştır. Sipahi bu süreci, 1978 yılında Karınca Yayınevi'nin yayınladığı "Ambargo ve Türkiye" adlı kitabında aktarmış. (orko_8)
Projeye yönelik Türkiye'den bir aksi seda alınamamış ve başarısız bir Özel Sektör deneyimi olarak kalmıştır. Ardından geçecek 40 yılın sonunda hala daha özel sektör tarafından üretilen jet motorlu bir ürün bulunmamaktadır.
İlk Türk Hafif Nakliye Uçağı: TC-1111970'lerin ortalarında gündeme gelmiş bir projedir. Proje için üretilmiş olan tamamlanamamış prototip halen Berlin Teknik müzesinde sergilenmektedir. Üretilseydi, Yolcu, Keşif, Servis, İstihbarat modelleri de üretilebilecek bir projeydi. (orko_8)