Bu uçak ne oldu? Galiba fena patladı. Çinliler patır patır 5. nesilleri hizmete alırken bu uçak doğru düzgün envantere giremeden bir anda modernize edileceği falan söyleniyordu.
Ruslar gerçekten teknoloji işinde feci geride kalmış. Uzaya ilk çıkan, Soğuk savaşında en yoğun döneminde ABD uçaklarına her anlamda rakip muadiller üreten ülke 5. nesilde patladı gibi. Bir de bir ara Türkiye SU-57 alacak mı, alıyor, aldı gibi haberleri bol bol okurduk. Hadi bir delilik yapıp aldık uçaklar üretilip elimize geçemeyecekmiş demek ki.
10 yıl sonra Ruslara MMU teklif edelim biz. Alın beyler yapamadığınız 5. nesil uçak diye.
Hocam, Hindistan projeden boşuna ayrılmadı. Türkiye başından beri Rus motorlarının sıkıntı olduğunu bildiği gibi eldeki sistemlerle uyumlu olmayan, hava kuvvetleri altyapısını temelden değiştirmek anlamına gelebilecek bir işe zaten girmeyecekti. En iyi ihtimalle gövdeye Türk radar, aviyonik ve silah sistemleri uyarlanması olabilirdi ki, uçağın stealth özelliklerinin çok düşük olduğu anlaşıldığı gibi motor probleminin çözülmemesi halinde bunun da fazla anlamı kalmıyordu.
Tabi bu arada daha önce yazdığım gibi ABD'nin de 1.900 santigrat derecede çalışan F-22 ve F-35 motorlarında yıpranma problemlerini çözebilip çözemediği de ayrı soru işareti. Uçaklarda RAM kaplamanın zarar görmemesi için mi, yoksa motor problemlerinden dolayı mı afterburner kullanımına sınırlama getirildi ? Neyse demem o ki bu işlerde Batı da, doğu da sorunlar yaşadığına göre, enseyi karartmaya gerek yok. Yola devam.