o zaman hibrit sistem olmazki hidrit başka bir şeydir toyota nın hibrit araçları öyle çalışmıyor yani motor jeneratör filan değil Toyota da direk tekerleri döndürüyor hibrit motor. Motoru jeneratöre bağla ceyran üret onunla tekere bağlı elektrik motorunu çalıştır hibrit böyle bir sistem değil ki.
Sn re,
Yanlış düşünüyorsunuz.
“Hybrid” demek melez, karışık ya da kırma anlamında bir sözcüktür.
Hibrit motor demek birden fazla teknolojiyi harmanlayıp, karıştırarak ortaya çıkarılan bir güç ünitesi demektir,
Burada da içten yanmalı dizel motora takılan alternatör sayesinde üretilen elektrik enerjisi ile elektrik motorlarına tahrik sağlıyorsunuz. Aynı zamanda bu alternatör ile şarj ettiğiniz bataryalardan aldığınız enerjiyi de tahrik için motora veriyorsunuz. Aslında 3 değişik enerji üretim sistemini kullanarak tam bir hibrit/kırma güç ünitesi oluşturmuş oluyorsunuz.
Nissan XTrail E-Force aracı, aynen bu sistemle tahrik alıyor, ve hibrit motor olarak geçiyor. Honda CRV hibrit te de aynı benzer bir tahrik sistemi var. Bunların en büyük özelliği transmisyon yok. Yani bildiğimiz konvansiyonel vites kutusu yok. (Videoda teknik arkadaşın bahsettiği transmisyon, alternatörün dizel motora uyumluluğu ve elektrik motorunun ürettiği tahriki sürüm paletlerine aktarma için kullanılan sabit dişli kutulardır) MTU motorunun yanındaki, motor kadar büyük RENK vites kutusuna gerek kalmıyor.
Bugün otomobillerde kullanılan hibrit motorlar:
1. Plug-in hibrit : ana motor içten yanmalı. Ama ayrı bir kablo ile bataryalar şarj oluyor. İlk 70-80km yolu araba bataryadan gelen akımla alıyor. Daha sonra normal motor ve şanzıman devreye giriyor.
2. Toyota nın kullandığı hibrit : motor ve şanzıman var. Bataryaları şarj ediyor. Düşük hızlarda batarya ile yüksek hızlarda batarya ve motor beraber çalışarak tahrik sağlanıyor.
3. Sn Battlestar’ın videosundaki ve Nissan XTrail E-Force daki hibrit sistem.
Sn re,
Bir çok dizel tren lokomotifleri de bu şekilde çalışır. Adına da elektro-dizel denir. Dizel motor alternatör aracılığıyla akım üretir. Bu akım lokomotifin tekerlerine bağlı elektrik motorlarını çevirir ve tahrik verir. Bu sistem bir çeşit hibrit güç ünitesi dir.
Aselsan ve Tülomsaş’ın beraber ürettikleri HSL700 lokomotifi de elektro-dizel dir. Ancak bu lokomotifde ayrıca bataryalar vardır. Dizel motor bu bataryaları şarj eder. Ayrıca bataryalar dışarıdan da şarj edilebilir.
Yeri geldiğinde aynen yukarıdaki videodaki gibi, batarya ve dizel beraber veya bireysel çalışarak tahrik ve güç sağlarlar. Bu da hibrit güç ünitesi olarak geçer.
https://www.otometre.com/2019/02/design-turkey-2018-iyi-tasarm-odullu.html