Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 169682 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1030 : 02 Mart 2024, 15:00:42 »
Bu roketler yüzünden yakında dünyada oksijen seviyesi azalması sebebi ile toplu boğulmalar yaşanırsa şaşırmam....

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1031 : 02 Mart 2024, 15:33:49 »
Bu roketler yüzünden yakında dünyada oksijen seviyesi azalması sebebi ile toplu boğulmalar yaşanırsa şaşırmam....

Yaw yeter artık! >:(

Bilmediğiniz şeylerde biliyormuş gibi yorum yapıp, forumu trollüyor ve kaliteyi düşürüyorsunuz. Susup durdum ama artık dayanamadım. Roket dediğin nane kendi oksijenini taşır.

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1032 : 02 Mart 2024, 15:54:22 »
Hala deneysel safhada olan ve tek kademe ile uzaya ulaşacak bir motor sisteminden bahsediyorsunuz.
Metanol enjeksiyonu ile soğutma yapan, likit hidrojen yakıtını hava soluyan bir motor sistemi ile yakarak 5+ Mach hıza ulaşıp 28km irtifada sistemi kapatıp, tanklarindaki likit oksijeni kullanarak 25+ Mach uzaysal hıza ulaşacak bir itki sistemi bu. 600bin Lbf itki elde edilebilecek bir sistem olması planlanıyor.
Teknoloji olarak bildiğimiz hava soluyan jet motorlarında çok farklı. Uzay teknolojisi konuşuyorsunuz bu motorda.

Bugünkü savaş uçağı teknolojisindeki bir sonraki adım, adaptive cycle motorlar olacaktır. Hatta turbofan dan ramjet itkiye dönüşen ve turbofan çalışma sırasında sıcak bölümlerde seramik matris kompozit malzeme kullanan motorlar olacaktır.

Öyle de bu precooler denilen şeyi kullanıp, roket kısmını boşverip, çok rahat atmosfer içerisinde hipersonik hızlara ulaşacak uçaklar geliştirilemez mi? Kompressör bile kullanmıyorlar, shockwavelerle havayı sıkıştırıyorlar, variable air inletle havayı sıkıştırıyorlar.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1033 : 02 Mart 2024, 16:22:25 »
Bu roketler yüzünden yakında dünyada oksijen seviyesi azalması sebebi ile toplu boğulmalar yaşanırsa şaşırmam....

Yaw yeter artık! >:(

Bilmediğiniz şeylerde biliyormuş gibi yorum yapıp, forumu trollüyor ve kaliteyi düşürüyorsunuz. Susup durdum ama artık dayanamadım. Roket dediğin nane kendi oksijenini taşır.

o Roket dediğin nanenin içine oksijen uzaydan girmiyor sonuçta dünyadaki kaynaktan doldurup uzayda kullanıyorsun ben bugün olacak dedimmi hayır.
Kaliteyi düşürdüğüm felan yok fakat farklı düşünclere tahammülünüz yok sanki siz bu konuda filozofmuş gibi hemen karşı çıkıyorsunuz.
Hiç bir şey sonsuz değildir...Atmosferden veya başka kaynaktan çektiğiniz oksijenin yerine yeni oksijenmi geliyor uzaydan hayır eee ne bu celallenme ...
Ben forumu trollemiyorum başkalarının fikirlerinize saygı duymasını beklediğiniz gibi başkalarının fikirlerine saygı duymayıda deneseniz iyi olur.
TROLLUK konusundaki fikirlerimi daha önce ifade ettim bu konuyu tekrarlamayacağım...
« Son Düzenleme: 02 Mart 2024, 16:25:55 Gönderen: aydındurmus »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1034 : 02 Mart 2024, 17:52:37 »
Aydın Bey, sizi serbest bırakıyorum. 4. Evre kanser hastalarına doktorun verdiği tavsiyeyi vereceğim size. "İstediğinizi yiyebilirsiniz."

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1035 : 02 Mart 2024, 20:20:38 »
Aydın bey en azından konuyu değiştirmeyelim, benim sorum skylonun sabre motoruyla alakalıydı, ama yine de
dünya atmosferinin büyüklüğü 1 trilyon kilometre küp, ortalama %15i oksijen desek 150 milyar kilometre küp eder, 1 metre küplük roketlerle bir milyar senede azalmaz o

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1036 : 02 Mart 2024, 20:38:36 »
Hala deneysel safhada olan ve tek kademe ile uzaya ulaşacak bir motor sisteminden bahsediyorsunuz.
Metanol enjeksiyonu ile soğutma yapan, likit hidrojen yakıtını hava soluyan bir motor sistemi ile yakarak 5+ Mach hıza ulaşıp 28km irtifada sistemi kapatıp, tanklarindaki likit oksijeni kullanarak 25+ Mach uzaysal hıza ulaşacak bir itki sistemi bu. 600bin Lbf itki elde edilebilecek bir sistem olması planlanıyor.
Teknoloji olarak bildiğimiz hava soluyan jet motorlarında çok farklı. Uzay teknolojisi konuşuyorsunuz bu motorda.

Bugünkü savaş uçağı teknolojisindeki bir sonraki adım, adaptive cycle motorlar olacaktır. Hatta turbofan dan ramjet itkiye dönüşen ve turbofan çalışma sırasında sıcak bölümlerde seramik matris kompozit malzeme kullanan motorlar olacaktır.

Öyle de bu precooler denilen şeyi kullanıp, roket kısmını boşverip, çok rahat atmosfer içerisinde hipersonik hızlara ulaşacak uçaklar geliştirilemez mi? Kompressör bile kullanmıyorlar, shockwavelerle havayı sıkıştırıyorlar, variable air inletle havayı sıkıştırıyorlar.

Bu motor teknolojisi çok enteresan ve ilerisi için çok yeni ufuklar açabilecek potansiyele sahip. Esas olarak bir çeşit ramjet/scramjet gibi çalışıyor. Ama onlar gibi belli bir hıza ulaşma şartı yok. Çalışmasıyla birlikte Maximum itkiyi almaya başlıyorsunuz.
Ama daha çok üzerinde çalışılması gerek. Soğutma sistemi ilk başta çok gizli olmasına rağmen sonradan metanollü ısı eşanjörü ile çalıştığı ortaya çıkmış.
Bu teknolojiyi geliştirmeye çalışıyorlar. Ama harcanan tüm gayretler yüksek atmosferik irtifalarda uçuşa ve uzaya yonelik.
Bu teknolojinin bazı bölümleri bugünkü jet itkili sistemlere adapte edilmek üzere denenmekte zaten.

Avrupa uzay ajansından hipersonik yolcu uçağı yapımı için araştırma ve geliştirme amaçlı kredi verilmiş hatta.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2024, 20:41:59 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1037 : 02 Mart 2024, 21:39:06 »
Bu arada ek olarak şunu da unutmamak lazım; bu Sabre motor teknolojisi mutlaka büyük potansiyele sahip ama, atmosfer içi jet savaş uçakları için uçuşta en önemli şey hipersonik uçuş değil. Hatta bazı durumlarda kısıtlayıcı dahi olabilir.
Şu anda kısa sürede hali hazırdaki uçak sistemlerine uyarlanabilecek potansiyeli olan çok farklı bir kaç teknoloji daha var;

- Ceramic matrix composites: hazırdaki motorların ısıl problemlerinin tedavisi
- Continuously rotating detonation engine: potansiyel geleceğin jet motoru
- Adaptive cycle turbojet to ramjet engine: hali hazırda kullanılan turbojet/turbofan sistemin bir ileri kademesi.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2024, 21:40:16 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1038 : 02 Mart 2024, 21:59:34 »
- Continuously rotating detonation engine: potansiyel geleceğin jet motoru

Bizim buna çalışmamız çok heycan verici, Roketsan sitesinden kaldırmış ama makaleyi, çalışmalar nasıl gidiyor bir malumatınız var mı?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1039 : 03 Mart 2024, 00:02:52 »
- Continuously rotating detonation engine: potansiyel geleceğin jet motoru

Bizim buna çalışmamız çok heycan verici, Roketsan sitesinden kaldırmış ama makaleyi, çalışmalar nasıl gidiyor bir malumatınız var mı?
Benim son duyumum, 10 saniyelik bir süre için Tübitak’ın bu motoru çalıştırmış olması idi. Tübitak bu işe soyunmuşsa çok iyi bir haber derim.
Konu ile ilgili yazılarımı aşağıdaki linklerde ve bu linklerin bulunduğu sayfalarda bulabilirsiniz:

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193626

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193830

https://defencehub.live/threads/propulsion-systems.3/page-86#post-193712
« Son Düzenleme: 03 Mart 2024, 00:12:48 Gönderen: Yasar »