Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 169710 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #530 : 13 Aralık 2022, 23:49:47 »
Ne alaka Çinlilerle aynı olmak!

Yapılan anlaşmalar belirli bir seviyeye kadar. O seviyeden ileriye geliştirmek bizim işimiz. Her iki taraf da biliyor bunu. Çinliler gibi elalemin makinelerini kopyalamıyoruz.

IP haklarını niye istiyoruz , ileride bu motora bakarak benzer motorlar üretmek için değil mi?
Hayır.
Bu motorun aynısını yapmak için IP hakkını istersiniz.
Motorun yapısında değişiklik yapar gücünü 35000lbf değilde 36000lbf olarak patent alırsınız, olur size yeni bir motor.
F110 motoru adı altında motoru GE’den başka kimse üretemez. Siz 6000lbf lik yeni bir motor yaparsınız kompresör ve fan kesimlerinde Blisk teknolojisi kullanırsınız. Adını TF6000 ve TF10000 koyarsınız. Sonra bunun 29000lbf’lik büyültürmüş versiyonunu yaparsınız, adınıda TF29000 koyarsınız. Olur size f110 kopyası. Ama TF6000’den türetildiği ve bazı kısımları ve ölçüleri farklı olduğu için ayrı bir patent alırsınız. Onun IP hakları sizde olur.

Motorun aynısını nasıl yapacağız  bunun için İngilizler sana o IP haklarını aldığınız motorun yapım sırlarını da vermek zorunda değil mi?
" IP hakları= Motorun yapım sırları " değil mi?             

Yani IP haklarını alınca o motoru yapmak için yine İngilizlere mi ihtiyacımız olacak?
IP = İntellectual Property = Fikri Mülkiyet
Motoru yapmasını Kale, TAEC ortağı olarak öğrenecek zaten. Öğrendikten sonra o motoru istendiği zaman yapıp satacak. Fikri mülkiyet TAEC’in. TAEC bu motoru istediğine satabilecek. TAEC bu motorun her detayını istediği firmayla paylaşabilecek. TAEC’in  %49 ortağı RR ise, söz hakkı olarak ne ölçüde TAEC karar mekanizmasında olacak ; o ayrı bir konu. Şirketin ve RR’nin verdiği teklife bakmak lazım.
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2022, 23:54:48 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 571
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #531 : 14 Aralık 2022, 01:19:58 »
Tolga Bey olan videoyu tekrar izleyince:

1) TF6000 ve TF10000 projesinin aslında hiç bir proje için yapılmamış olduğunu hissettim. MMU için araştırma tadında gibi. "2 tane takarsak Hürjet'e konulabilir", "şu olursa Atak 2 için olabilir" tadında cümleler var.

2) Sürekli bir maliyet baskısından bahsediyor. En az 3 kere farklı kısımlarda maliyet bacağına değindi.

TEI'nin karlı olmak gibi bir sorumluluğu olmamalı. Bu insanların bu kadar maliyeti düşünmemesi gerekiyor. Zamanı kısaltmanın en kolay yollarından birisi de işleri parçalayıp, aynı anda başlamak. Madem bu test süreçleri uzun sürecek, o halde yapın 3-4 tane prototip. Yine iş dönüp dolaşıp maliyete gelecek ama gelmemeli.

Savunma sanayi motor endüstrisi bu ülkenin kangren olmuş noktası ve TEI gibi bir firmamız varken, buna sonsuz destek vermemek için sebep göremiyorum. Özel sektör de yapsın tabi ki ona hiç itirazım yok ama elde bu kadar know-how varken, tank için motor güç grubunu da paralelde geliştirsin, Kale ihaleyi alırsa MMU için de geliştirsin, ithal sorunsuz Ukrayna motorlarına da alternatif geliştirsin. Bunları önceliklendirmek tabi ki ayrı bir sorun ama demek istediğim TEI bu ülkenin emniyet süpabı olarak her daim en kritik projelerde bulunmalı.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2871
  • 297
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #532 : 14 Aralık 2022, 01:39:24 »
TEI motor geliştirecek helikopterimize siha mıza uçağımıza takılacak. General Electric TEI nin kasasına giren paranın yarısını alacak. TEI yi millileştirmemiz gerekiyor yoksa ilerde TEI öyle bir değere ulaşır ki ortağı ikna etsek bile yazık olur o parayı vermeye yabancı ortağa. TAI gibi TEI de millileşmeli olmuyorsa başka bir yapılanma ile milli motor fabrikamızı kuralım inşallah. Efendim Amarika ya parça üretiyor filan. Üretmesin lazım değil dünyaya parça satacağımıza motor satarız
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2022, 01:41:24 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2783
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #533 : 14 Aralık 2022, 03:15:37 »
TEI yi millileştirmemiz gerekiyor yoksa ilerde TEI öyle bir değere ulaşır ki ortağı ikna etsek bile yazık olur o parayı vermeye yabancı ortağa.

Bu ölümcül bir hata olur. İki ana nedenle: a) GE sayesinde o teknolojiye ve asıl önemlisi uluslararası kaynak havuzuna erişebiliyoruz. b) GE referansı olmadan kolay kolay motor satamazsınız.

Bilimin kâbesi olursun, teknolojik yenilikler senden sorulur, o zaman kafana göre takılırsın. Aksi takdirde zor.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #534 : 14 Aralık 2022, 07:50:58 »
Tolga Bey olan videoyu tekrar izleyince:

1) TF6000 ve TF10000 projesinin aslında hiç bir proje için yapılmamış olduğunu hissettim. MMU için araştırma tadında gibi. "2 tane takarsak Hürjet'e konulabilir", "şu olursa Atak 2 için olabilir" tadında cümleler var.

2) Sürekli bir maliyet baskısından bahsediyor. En az 3 kere farklı kısımlarda maliyet bacağına değindi.

TEI'nin karlı olmak gibi bir sorumluluğu olmamalı. Bu insanların bu kadar maliyeti düşünmemesi gerekiyor. Zamanı kısaltmanın en kolay yollarından birisi de işleri parçalayıp, aynı anda başlamak. Madem bu test süreçleri uzun sürecek, o halde yapın 3-4 tane prototip. Yine iş dönüp dolaşıp maliyete gelecek ama gelmemeli.

Savunma sanayi motor endüstrisi bu ülkenin kangren olmuş noktası ve TEI gibi bir firmamız varken, buna sonsuz destek vermemek için sebep göremiyorum. Özel sektör de yapsın tabi ki ona hiç itirazım yok ama elde bu kadar know-how varken, tank için motor güç grubunu da paralelde geliştirsin, Kale ihaleyi alırsa MMU için de geliştirsin, ithal sorunsuz Ukrayna motorlarına da alternatif geliştirsin. Bunları önceliklendirmek tabi ki ayrı bir sorun ama demek istediğim TEI bu ülkenin emniyet süpabı olarak her daim en kritik projelerde bulunmalı.
Demekki bu maliyetler için devlet destek vermiyor. İsmail Demir devreye girmeli, devlet karşılamalı.

Uyduruk inşaat sektörü ve müteahhitler ile uğraşacağımıza, boyuna vergi affı getireceğimize  ve onlara para yağdıracağımıza teknolojiye para yatırmalıyız.
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2022, 07:51:55 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #535 : 14 Aralık 2022, 10:16:43 »
TEI yi millileştirmemiz gerekiyor yoksa ilerde TEI öyle bir değere ulaşır ki ortağı ikna etsek bile yazık olur o parayı vermeye yabancı ortağa.

Bu ölümcül bir hata olur. İki ana nedenle: a) GE sayesinde o teknolojiye ve asıl önemlisi uluslararası kaynak havuzuna erişebiliyoruz. b) GE referansı olmadan kolay kolay motor satamazsınız.

Bilimin kâbesi olursun, teknolojik yenilikler senden sorulur, o zaman kafana göre takılırsın. Aksi takdirde zor.
+1

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3697
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #536 : 14 Aralık 2022, 10:17:22 »
Tolga Bey olan videoyu tekrar izleyince:

1) TF6000 ve TF10000 projesinin aslında hiç bir proje için yapılmamış olduğunu hissettim. MMU için araştırma tadında gibi. "2 tane takarsak Hürjet'e konulabilir", "şu olursa Atak 2 için olabilir" tadında cümleler var.

2) Sürekli bir maliyet baskısından bahsediyor. En az 3 kere farklı kısımlarda maliyet bacağına değindi.

TEI'nin karlı olmak gibi bir sorumluluğu olmamalı. Bu insanların bu kadar maliyeti düşünmemesi gerekiyor. Zamanı kısaltmanın en kolay yollarından birisi de işleri parçalayıp, aynı anda başlamak. Madem bu test süreçleri uzun sürecek, o halde yapın 3-4 tane prototip. Yine iş dönüp dolaşıp maliyete gelecek ama gelmemeli.

Savunma sanayi motor endüstrisi bu ülkenin kangren olmuş noktası ve TEI gibi bir firmamız varken, buna sonsuz destek vermemek için sebep göremiyorum. Özel sektör de yapsın tabi ki ona hiç itirazım yok ama elde bu kadar know-how varken, tank için motor güç grubunu da paralelde geliştirsin, Kale ihaleyi alırsa MMU için de geliştirsin, ithal sorunsuz Ukrayna motorlarına da alternatif geliştirsin. Bunları önceliklendirmek tabi ki ayrı bir sorun ama demek istediğim TEI bu ülkenin emniyet süpabı olarak her daim en kritik projelerde bulunmalı.
Demekki bu maliyetler için devlet destek vermiyor. İsmail Demir devreye girmeli, devlet karşılamalı.

Uyduruk inşaat sektörü ve müteahhitler ile uğraşacağımıza, boyuna vergi affı getireceğimize  ve onlara para yağdıracağımıza teknolojiye para yatırmalıyız.
+1

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #537 : 14 Aralık 2022, 10:35:39 »
TEI yi millileştirmemiz gerekiyor yoksa ilerde TEI öyle bir değere ulaşır ki ortağı ikna etsek bile yazık olur o parayı vermeye yabancı ortağa.

Bu ölümcül bir hata olur. İki ana nedenle: a) GE sayesinde o teknolojiye ve asıl önemlisi uluslararası kaynak havuzuna erişebiliyoruz. b) GE referansı olmadan kolay kolay motor satamazsınız.

Bilimin kâbesi olursun, teknolojik yenilikler senden sorulur, o zaman kafana göre takılırsın. Aksi takdirde zor.
Ya bizim ülkede bir yabancı düşmanlığı var evlere şenlik, doğruyu ve yanlışı ayıramayacak şekilde. Adamlar sayesinde, ortalıklar ile ve eğitimli insanlarımız sayesinde bu teknolojiyi yakalamışız ama bunlara düşmanız.

Tabii ki hakkını, hukukunu ve çıkarlarını savunacaksın ama kör, cahil şekilde değil. Siyaset, diplomasi ve gerekirse ordun ile...

Bu aynı zavallı cahil kafası ODTÜ ve İtü öğrencilerinede düşman ama bu projeleri gerçeğe dönüştürenlerin çoğunluğu da bu iki üniversiteden.

Bu üniversitelerde bazı etnik, dini, siyasi çıkıntılık yapanlar olabilir de, her üniversitede ve dünyada olan şeyler. Şiddete ve teröre bulaşmadıktan sonra sorun yok. Herkes kendini ifade etmekte özgür.

İşin komedisi şimdiki siyasetin içindeki tüm siyasetçiler bu tür kavgalar içinden çıkıp gelmiş tipler...
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2022, 10:40:56 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 571
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #538 : 14 Aralık 2022, 10:44:53 »
Bir jet motorun yüksek G şartlarında özellikle manevra yaparken eğilip bükülme olmadığını, doğru çalıştığını nasıl test ediyorlar? Konuştuğumuz hızlar MMU için AB olmadan 1.4 mach. Saniyede 500 metre, saatte 1700 km. Özellikle manevraları yer ortamında yapabilmek ciddi bir sorun sanki.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7853
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #539 : 14 Aralık 2022, 10:45:20 »
TEI motor geliştirecek helikopterimize siha mıza uçağımıza takılacak. General Electric TEI nin kasasına giren paranın yarısını alacak. TEI yi millileştirmemiz gerekiyor yoksa ilerde TEI öyle bir değere ulaşır ki ortağı ikna etsek bile yazık olur o parayı vermeye yabancı ortağa. TAI gibi TEI de millileşmeli olmuyorsa başka bir yapılanma ile milli motor fabrikamızı kuralım inşallah. Efendim Amarika ya parça üretiyor filan. Üretmesin lazım değil dünyaya parça satacağımıza motor satarız

Kaymağı GE de yemesin  biz yiyelim diye TRMOTOR'u kurduk ya...

Güya Tei+GE ortaklığı devam edecek , Sayın Merzifonlu'nun dediği gibi GE'nin referansı ile Dünya motor gelişimlerini-kaynak havuzunu kullanıp bu işi  öğreneceğiz , öğrendiklerimi de TRMOTOR'a sızdırıp parsayı toplayacaktık...Yani GE'yi bypass edecektik...

Maalesef bir tek kendimizi kurnaz zannediyoruz bakın döne döne RR bize motor yapsın , teklifte bulunsun diye izliyoruz. 

Sizin GE dediğiniz şey RR'nin ortanca kardeşidir küçük kardeşleri Safran , diğer kardeş honeywell...

Yani motor piyasasını bu aile yönetiyor...Kimin değişken bypass oranlı turbofan motorunu ne zaman hangi ay , hangi güçte üreteceği bile belli...


« Son Düzenleme: 14 Aralık 2022, 10:46:28 Gönderen: serkan1976 »