re
F35'in ne kadar iyi bir uçak olduğunu emin olun gayet iyi biliyorum, hatta F35'in çöp olduğu iddialarını da çoğu zaman okumuyorum bile.
uçağın Amerika'ya bağlı olmasında da ağlanacak pek bir şey yok, bu durum esasen yeni bir bakım felsefesini temsil ediyor.
nedir o yeni bakım felsefesi?
"planlı bakım yerine gerektiğinde bakım"
fakat, bizzat benim bir lafım var.
"F35 Amerika'nın uçağı değil, Amerikagilin uçağıdır".
başlarken bu şekilde mi düşünüldü? yoksa yoksa su aktı da yatağını mı buldu?
bunu gerçekten kestiremiyorum; ama gerçek artık bu.
F35 Amerikagilin uçağıdır ve Amerikagilin en önemli teknolojik harçlarından birisidir.
biz önümüzdeki on yıl içinde Amerikagilden olacaksak, uçağın Amerika'ya lojistik sistemi için veri aktarmasında bir sorun yok.
beş yıl da bekleriz, on yıl da bekleriz;
ama diplomatik çevreler on yıl içinde Amerikagilden olmayı ön görmüyorsa, hele hele on yıl sonra kendi uçaklarımızı filan da yapıyor olursak, onlar verse de biz alır mıyız?
üstelik on yıl içinde radar izi düşürülmüş uçak üreten ülkelerin sayısı da muhtemelen artacaktır.
ne sanıyoruz yani? radar izi düşürülmüş uçak üretme yeteneği iki asır boyunca batının tekelinde mi kalacak?
Baykar ilk taktik ihayı 2014 veya 2015 yılında teslim etti, 2015'ten 7 yıl sonra radar izi düşürülmüş bir jetin motorunu entegre edip ilk ateşlemeyi yaptılar işte.
şöyledir, böyledir; ama demek ki olabiliyormuş.
bir TF6000'e bakıyor yani.
ideal çözüm her zaman olması gereken olamıyor, bazen de oldurabildiğin oluyor işte.
biz oldurabildiğimize bakacağız artık.
Amerika'nın boy boy iha yapıp kullandığı bir dönemde, 100bg motorla uçan bir hava aracının amiral gemisi bir teknolojiye dönüşeceğini kim düşünüyordu?
oldurabildiğimiz buydu, lazer güdümlü bir anti tank füzesinin motor kısmını kestik, bir de baktık ki bize gereken buymuş zaten yahu!