40 adet F16’yı lisans altında Tusaş’ta üretmeliyiz. Bu uçakların 40+ motorunu da TEİ üretmeli.
Yoksa çok ileri tarihlerde elimize geçer bunlar. Kitlerin montaj işini de Tusaş’ta yapacak şekilde bir organizasyon şart.
Türk Hava Kuvvetleri envanteri, devamlı 300+ savaş uçağı mevcut olacak şekilde planlanmıştır. Kaza Kırım ve eskiyen uçakların devre dışı kalmasıyla şu anda 230 kadar f16 ya ilaveten ağzında dişi kalmamış Aslan durumunda 20 kadar F4 ile idare ediyoruz. Etrafımızdaki ülkelerin çoğunda 4+ nesil uçak varken biz hala 3üncü nesil uçaklarla vatanın hava sahasını koruyoruz. 2030’lu yıllara kadar olabilecek kayıpları da hesaplarsak 40 yeni uçak az bile. Bu 40 uçak ve 79 adet V70 kiti ile ve de 30+ Block30 Özgür ile 150 adet 4+ nesil uçağımız olacak. İyi bir planlama ile 2026’ya kadar bu proje tamamlanırsa , 2026’dan 2030’a, TFX filo formatında hizmete girinceye kadar, aradaki boşluk doldurulmuş olacaktır.
Bu uçaklar ve Özgür modernizasyonu kalan 100 kadar f16, TFX yüksek adetlerde envantere girinceye ve hava sahasını koruma görevini tam üstleninceye kadar hava kuvvetlerimizin bel kemiğini oluşturacaktır.